دوره آموزش مجازی سازی VMware در بین متخصصان فناوری اطلاعات (IT)، به ویژه افراد فعال در دیتاسنترها و نیز افرادی که وظیفه پشتیبانی از محیط های مبتنی بر بستر مجازی سازی شبکه را بر عهده دارند، از اهمیت ویژه ای برخوردار است و کاملا با آن آشنایی دارند. اما برای آن دسته از کسانی که با تازگی با نام دوره های VMware و یا آموزش مجازی سازی با VMware  آشنا شده اند باید بگوییم که این شرکت در زمینه ارائه راهکارها و محصولات مجازی سازی، سلطان بلامنازع این حوزه شناخته می شود و علاقه مندان به شرکت در دوره های تخصصی مجازی سازی در دیتا سنتر می بایست کار خود را با شرکت در دوره های VMware آغاز کنند.

 

دوره آموزش مجازی سازی VMware

 

دوره آموزش مجازی سازی دیتا سنتر با VMware چیست؟

هدف از برگزاری دوره آموزش مجازی سازی در دیتاسنتر یا VMware Data Center Virtualization دستیابی به دانش و مهارتی است که به کمک آن بتوان یک دیتاسنتر یا پایگاه داده را به یک زیرساخت انعطاف پذیر و قابل اطمینان مجازی تبدیل کرد. در حوزه نرم افزارهای مجازی سازی، کمپانی VMware از تجربه بالایی برخوردار است و در زمینه ارائه راهکارهای مربوط به مجازی سازی زیر ساخت ها، همچون مجازی سازی دیتا سنتر حرف اول را میزند.

اساس مدرک VCP-DCV را دوره های VMware vSphere تشکیل می دهند و این دوره ها جزو معرتبر ترین دوره هایی که زمینه آموزش مجازی سازی برگزار می شود.

 

شروع مسیر آموزش مجازی سازی دیتا سنتر

شما در اولین گام برای شرکت در دوره های مربوط به آموزش مجازی سازی در دیتا سنتر علاوه بر گذراندن دوره Network+ که پیش فرض اصلی تمامی دوره های شبکه می باشد، می بایست با یکی از دوره های Cisco CCNA یا Microsoft MCSE آشنایی داشته باشید.پس از گذراندن این مراحل است که شما قادر خواهید بود تا برای شرکت در دوره های اخذ مدرک مجازی سازی VMware Certified Professional یا به اختصار VCP اقدام کنید.

 

مدرک VCP چیست؟

VCP یا مدرک حرفه ای مجازی سازی VMware، دانش و مهارت های فنی لازم جهت نصب، پیکربندی، اداره کردن و پشتیبانی از محیط های کاری مبتنی بر بستر مجازی سازی vSphere را فراهم می کند. داوطلبین این حوزه با اخذ مدرک VCP گام بلندی در حوزه پرطرفدار مجازی سازی بر می دارند.

 

برای اخذ مدرک VCP باید در چه دوره هایی شرکت کنم؟

برای اخذ این مدرک می بایست در دوره VMware vSphere: Install, Configure, Manage و دوره VMware vSphere: Optimize and Scale شرکت کنید. همچین موسسه آموزشی ارژنگ جهت رضایت شما علاقه مندان به دوره های مجازی سازی اقدام به برگزاری این دوره در قالب  دوره جامع VMware vSphere V 7.0 نیز نموده است. شما در موسسه آموزش عالی ارژنگ می توانید تا با استفاده از اساتید با تجربه این آموزشگاه نسبت به یادگیری و شرکت در این دوره ها اقدام کنید.

 

 

دوره های VMware از جذاب ترین و پرمتقاضی ترین دوره هایIT در زمینه آموزش مجازی سازی می باشد که در بین متخصصان فناوری اطلاعات، به ویژه افراد فعال در دیتاسنترها و نیز افرادی که وظیفه پشتیبانی از محیط های مبتنی بر بستر مجازی سازی شبکه را بر عهده دارند، از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

شما علاوه بر گذراندن دوره Network+ که پیش فرض اصلی تمامی دوره های شبکه می باشد، می بایست با یکی از دوره های Cisco CCNA یا Microsoft MCSE آشنایی داشته باشید.

پس از گذراندن پیش نیازهای این دوره که گام اولیه ورود به آموزش مجازی سازی هستند.شما می بایست در دوره VMware vSphere: Install, Configure, Manage و دوره VMware vSphere: Optimize and Scale شرکت کنید. همچین موسسه آموزشی ارژنگ جهت رضایت شما علاقه مندان به دوره های مجازی سازی اقدام به برگزاری این دوره در قالب  دوره جامع VMware vSphere V 6.5 نیز نموده است.

صرفه جویی و مدیریت متمرکز ناشی از مجازی سازی (Virtualization)  موجب شده است تا روز به روز درخواست بازار کار نسبت به بکارگیری افرادی با چنین تخصصی افزایش پیدا کند. 

بله ، بعد از گذراندن این دوره به شما مدرک معتبر و زیر نظر وزارت علوم تحقیقات و فناوری داده خواهد شد.

بله بعد از کسب نمره حد نصاب در آزمون پایان دوره می توانید مدرک دوره را دریافت کنید.

دوره های مجازی سازی  VMWare شامل چند دوره با طول دوره های متفاوت است و با توجه به این موضوع قیمت های متفاوتی هم دارد.

شما با گذراندن دوره های مجازی سازی VMWare دانش و مهارت های فنی لازم جهت نصب، پیکربندی، اداره کردن و پشتیبانی از محیط های کاری مبتنی بر بستر مجازی سازی vSphere را بصورت کامل آموزش می بینید.

بله ، آموزشگاه ارژنگ نقشه راه کامل و به روزی را در این حوزه تهیه کرده که شما می توانید از طریق صفحه مربوط به دوره های مجازی سازی آن را تهیه نمایید.

با توجه به تقاضای بالای بازار کار برای دارندگان مدرک مجازی سازی، گذراندن دوره های VMWare در مسیر تبدیل شدن شما به یک متخصص IT تاثیر به سزایی دارد و شما پس از گذراندن این دوره ها می توانید در شرکت ها و سازمان های مختلف وظایف مربوط به پیاده سازی، مدیریت و نیز عیب یابی زیر ساخت های مجازی را به عهده بگیرید.

گذراندن دو دوره پر کاربرد و محبوب VMware vSpher : Optimize and Scale ، 40 ساعت (حدودا 1 ماه و نیم) و VMware vSpher 7 ، 60 ساعت (حدودا 2 ماه) زمان می برد.

بله شما بعد از گذراندن این دوره ها می توانید اقدام به اخذ مدرک حرفه ای مجازی سازی VMware Certified Professional یا به اختصار VCP اقدام کنید.شما با اخذ مدرک VCP گام بلندی در حوزه پرطرفدار مجازی سازی بر می دارند.

زیرا VMWare سلطان بلامنازع در ارائه راهکارها و محصولات مجازی سازی و علاقه مندان به شرکت در دوره های تخصصی مجازی سازی در دیتا سنتر می بایست کار خود را با شرکت در دوره های VMware آغاز کنند.

در حال حاضر به دلیل شرایط فعلی جامعه و شیوع ویروس کرونا ، آزمون ها بصورت آنلاین برگزار می شود. بعد از برطرف شدن این مشکل شما بسته به نوع انتخاب خودتان جهت شرکت در دوره (حضوری یا آنلاین) می توانید به همان صورت هم در آزمون دوره خود شرکت کنید.

بله ، دوره های آموزش مجازی سازی برگزار شده توسط ما همگی بر اساس سرفصل های تعیین شده از طرف VMware و  نیز همراه با متریال رسمی مربوط به دوره های VMware می باشد.

نظرات

مهدی آسایان (تایید نشده) در تاریخ 13 بهمن 1400 نوشته:

بنده مدت ۳ سال در شرکت خوب رمیس بعنوان پشتیبان IT بانک ملت فعالیت داشتم و قصد شرکت در دوره VMware vSpher بصورت آنلاین دارم. لطفا اگر چنین امکانی وجود داره اطلاع رسانی بغرمایید..
سپاس

پشتیبان 2 در تاریخ 13 بهمن 1400 نوشته:

سلام دوست عزیز

امکان حضور در دوره بصورت آنلاین هست. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر به تقویم آموزشی در سایت مراجعه کنین.

مهدی آسایان (تایید نشده) در تاریخ 13 بهمن 1400 نوشته:

با سلام، آیا امکان شرکت در دوره VMware vSpher به صورت آنلاین وجود دارد ؟ هزینه دوره لطفا..

Saedi (تایید نشده) در تاریخ 14 اردیبهشت 1400 نوشته:

با سلام آموزش شبکه و مجازی سازی به صورت فشرده چقدر زمان می‌بره و مبلغش،ممنون

پشتیبان 1 در تاریخ 24 خرداد 1400 نوشته:

با سلام و وقت بخیر باید خدمتتون عرض کنم که پاسخ به پرسش شما قدری طولانی هستش اما اگر بخواهم به صورت مختصر خدمتتون عرض کنم باید ابتدا شما اعلام بفرمائید که تا سطحی قصد پیشرفت در این حوزه رو دارید؟ شروع شبکه و مجازی سازی می تونه از دوره نتورک پلاس و در ادامه دوره VMware ICM باشه. اما به شما توصیه میکنم تا ابتدا با کارشناسان آموزش ما صحبت بفرمائید تا بتونن بیشتر و بهتر شمارو راهنمایی کنن. در رابطه با قیمت و طول هر یک از دوره ها هم به شما پیشنهاد میکنم به تقویم دوره های ما مراجعه نمائید.

amir hossein beigi (تایید نشده) در تاریخ 20 شهریور 1398 نوشته:

دوره Vmware

شما نیز نظر خود را بنویسید:

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.