لینوکس مقدماتی

آیا می دانستید که شرکت کنندگان دوره های تخصصی لینوکس و دارندگان مدارک حرفه ای LPI عملکرد بهتری نسبت به همکاران خود در حوزه های کاری متن باز دارند؟ این افراد در مقایسه با سایر افراد مشغول در این حوزه که فاقد مدارک فوق هستند از احتمال پیشنهادات کاری با درآمدهای  بالاتر، ارتقا شغلی ، امکان انتخاب های بهتر و همچنین انعطاف پذیری بیشتری برخوردارند.  موسسه LPI از برترین موسسات ارائه کننده مدارک استاندارد و پشتیبانی شغلی  برای متخصصان متن باز در سرتاسر جهان محسوب می شود.

اثبات مهارت های مورد نیاز برای کسب مشاغل جدید یا ارتقاء حرفه ای از طریق اخذ مدرک مقدماتی لینوکس موسسه LPI

افزایش یادگیری و بکارگیری پلتفرم های لینوکسی با توجه به  پذیرش کامل فناوریهای متن باز توسط کاربران ، نهادهای دولتی و صنایع مختلف در زمینه های مختلف از صنعت خودرو گرفته تا اکتشافات فضایی در سراسر جهان با ایجاد جایگاههای  شغلی جدیدی در صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) که  نیازمند متخصصانی با مهارت های لینوکسی است، همراه می باشد. لذا اگر قصد آغاز دوره حرفه ای یا ارتقا کاری  خود در حوزه نرم افزارهای متن باز را دارید، کسب مدارک IT به منظور تایید مجموعه مهارتهای کاری در این حوزه، نقش برجسته ای را در استخدام شما توسط مدیران یا تیم های مدیریتی ایفا می کند.

در این راستا، کسب مدرک Linux Essentials Professional Development Certificate به عنوان پله ترقی برای کسب  مدارک پیشرفته تر لینوکس LPIC(LPIC Professional Certification) در جهت ارتقا کاری ادمین های پلتفرم های لینوکسی به حساب می آید.

لینوکس مقدماتی

برای موفقیت در آزمون Linux Essentials، دانشجویان شرکت کننده در دوره مقدماتی لینوکس باید شناخت پایه ای از صنعت لینوکس، متن باز و دانش کافی از رایج ترین برنامه های متن باز شامل شناخت اجزای اصلی سیستم عامل های لینوکسی و مهارت های تکنیکی کار با محیط خط فرمان Linux (Linux command line) ، شناخت مقدماتی در مورد سرویس های امنیتی و مدیریتی مانند مدیریت کاربر / گروه(user/ group management) ، کار با محیط خط فرمان (command line) و مجوزها (permissions) داشته باشند.

پیش نیازی برای اخذ این مدرک وجود نداشته و آزمون به زبان های انگلیسی ، آلمانی ، ایتالیایی ، پرتغالی (برزیلی) ، اسپانیایی (مدرن) ، چینی (Simplified) و چینی (Traditional) برگزار می گردد.

بیشتر بخوانید:

 

براساس گزارش سالانه  شغلی Open Source Jobs Report 2016 ، استخدام متخصصان پلتفرم های متن باز از رشد بالاتری نسبت به سایر فرصت های شغلی برخوردار است، چنانچه 79 درصد از مدیران، مشوق های شغلی برای حفظ کارمندان فعلی حوزه متن باز خود را افزایش داده اند.

Open Source Jobs Report, 2016

44٪ از مدیران استخدامی بیان کردند که در حال افزایش حقوق متخصصان متن باز نسبت به سایر بخش ها هستند.

Open Source Jobs Report, 2016

90٪ از کارفرمایان، کسب مدارک IT را در یادگیری سریعتر مهارت های کاری توسط کارکنان در آغاز دوره کاری جدید موثر می دانند.

CompTIA HR Perceptions of IT Training and Certification Study, 2015

92٪ از کارفرمایان بیان کردند که دارندگان مدارک IT ، از درآمد اولیه بالاتری نسبت به افراد فاقد مدارک فوق برخوردار هستند.

CompTIA HR Perceptions of IT Training and Certification Study, 2015

کدامیک از عوامل زیر، به عنوان مهمترین اهداف متخصصان متن باز برای فعالیت در این حوزه محسوب می گردد؟

( Open Source Jobs Report, 2016)

آمار مربوط به مشاغل لینوکس

سرفصل های آزمون Linux Essentials

مدرک مقدماتی LINUX ESSENTIALS

 

The Linux community and a career in open source

Finding your way on a Linux system

The power of the command line

The Linux operating system

Security and file permissions

سوالات مرتبط با آزمون ها، روند مشخصی را دنبال می کنند.

اهداف آزمون، (exam objectives) موضوعات مورد سوال در آزمون ها و بعلاوه  اهمیت نسبی هر یک از مباحث را به مخاطبان ارائه می نماید. چنانچه مطالعه اهداف آزمون توسط متقاضیان باید به عنوان مهمترین بخش  آمادگی برای موفقیت در آزمون های  LPI فارغ از منابع مطالعاتی مورد توجه قرار گیرد.

 

 هالیوود به عنوان مرکز تاریخی استودیوهای فیلم‌سازی نیز از لینوکس برای انجام پروژه های خود بهره می برد.

استفاده لینوکس در هالیوود

در حال حاضر ، کمتر استودیوی بزرگ برنامه سازی در دنیا را می توان جستجو کرد که از پلتفرم ها و نرم افزارهای  لینوکسی و متن باز  به عنوان پلتفرم اصلی انیمیشن سازی و ساخت جلوه های ویژه برای اجرای طرح های خود استفاده نمی کند.

 

مدیران استخدامی در جستجوی متخصصان متن باز

مدیران استخدامی در جستجوی متخصصان متن باز

مدارک موسسه LPI صرفا یک مدرک نبوده بلکه اثبات کننده مهارت های شما در حوزه نرم افزارهای متن باز می باشد.

آزمون لینوکس

وجود مدارک معتبر در رزومه های کاری سبب افزایش اعتبار  تخصص های کاری متقاضیان نسبت به سایر رقبا و افزایش اولویت استخدامی توسط  مدیران استخدامی و کاهش زمان  عبور از مراحل دشوار استخدامی بخش منابع انسانی می گردد.

اخذ مدارک موسسه LPI با عدم وابستگی به برندی خاص، قابلیت های کاری با مهارت های بالا در زمینه های مختلف نرم افزاری پلتفرم های لینوکسی و متن باز را تایید میکند. این بدان معناست که به مدارک محدود به فناوری های تولید کننده خاصی نبوده و متقاضیان توانایی کاری مورد نیاز فناوری های مختلف سیستم های متن باز را همانند تجربه کار در محیط های واقعی بدست می آورند.

با توجه به ارائه آزمون های دقیق با جزئیات کامل، زمانبندی در جهت آمادگی آزمون ها بصورت بهینه مدیریت می شود. مسیر های اخذ مدارک در سطوح چندگانه، جامع ترین وسعت و عمق دانش لینوکسی و نرم افزارهای متن باز را برای مخاطبان فراهم می کند. مدارک از اعتباری 5 ساله برخوردارند که در مقایسه با بیشتر موسسات، میزان اعتبار  بالاتری را ارائه می نماید.

مدارک بین المللی موسسه LPI به عنوان یکی از محبوب ترین و شناخته شده ترین استانداردهای حرفه ای  برای تایید مهارت های شغلی متخصصان IT در سرتاسر جهان مطرح می باشد.

بیشتر بخوانید:

LPI یک موسسه غیرانتفاعی

موسسه LPI یک موسسه غیرانتفاعی استاندارد جهانی صدور مدارک  و یک سازمان  پشتیبانی شغلی برای متخصصان متن باز است که با ارائه بیش از 600000 آزمون، اولین و بزرگترین نهاد صدور مدارک معتبر vendor-neutral سیستم های لینوکسی  و نرم افزارهای متن باز در سرتاسر جهان می باشد. آزمون های  LPI به 9 زبان مختلف و بیش از 180 کشور جهان و با مشارکت صدها پارتنر آموزشی ارائه می گردد.

هدف بنیادین موسسه، ایجاد فرصت های اقتصادی و خلاقانه برای تمامی علاقه مندان به کسب دانش و مهارت های متن باز در سطح جهانی می باشد.

منبع: https://www.lpi.org/

نظرات

به عنوان اولین نفر، نظر خود را بنویسید!

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.