آیا جذب متخصصان فاقد مدارک آکادمیک، اما دارای مهارت های شغلی راهکاری مناسب در رویارویی با چالش های استخدامی و کاهش هزینه ها است؟

مدیران IT در سالهای اخیر با چالش های سختی روبرو بوده اند که از آن جمله می توان به تلاش های بی وقفه آنها برای جذب متقاضیان شایسته و متناسب با نیازهای شغلی جاری یا آتی بازار کار در جهت رونق کسب و کارهای موجود اشاره کرد.

اما با توجه به تعداد بالای نیروهای کارآمد و متخصص، بحران اساسی در چگونگی استخدام متقاضیان شغلی بر اساس سیاست ها، قوانین و اولویت های کاری هر سازمان می باشد. سازمان شما چه سیاست هایی را برای گزینش و استخدام متقاضیان دارای شایستگی های کاری مرتبط با نقشهای شغلی در دسترس اعمال می کند؟ فرآیند های استخدامی موجود در سازمان شما تا چه اندازه به انتخاب هر چه بهتر متخصصان مجرب IT برای اخذ جایگاه شغلی مورد تقاضا کمک می نماید؟

حقیقتاً می توان گفت که استخدام نیروهای متخصص و کارآمد، در حال حاضر به عنوان بزرگترین چالش برای مدیران IT محسوب می شود. پس با ما در این مسیر همراه باشید تا آیتم های مورد نظر برای انتخاب کاندیداهای شغلی شایسته، مزایا و معایب هر کدام با ارائه راهکارهای مناسب را مورد بازبینی قرار دهیم.

چالش های استخدامی و افزایش شکاف های مهارتی در حوزه IT

همواره در طی هر فرآیند استخدامی، مدیران IT و مدیران منابع انسانی در واقع در جستجوی متخصصانی با مجموعه ای از به روزترین مهارتهای IT هستند و در صورت نبود متقاضیانی با مهارتها و شرایط شغلی مورد تقاضای بازارکار با فقدان مهارت های لازم و عدم تطابق ساختاری بین مهارت‌های مورد نیاز کارفرمایان و مهارت‌های متقاضیان جویای کار که به اصطلاح شکاف مهارتی (Skill gaps) نامیده می شود روبه رو خواهیم بود که با شیوع وسیعی در دپارتمان های IT در سرتاسر جهان در حال افزایش می باشد.

براساس گزارش سالانه میزان حقوق و دستمزد متخصصان IT در سال 2019 (Global Knowledge 2019 IT Skills and Salary Report) ،شکاف مهارتهای IT  با تاثیر مستقیم 79 درصدی بر دپارتمان های IT در سرتاسر جهان، تاثیر 81 درصدی در سرتاسر آمریکای شمالی و افزایش 155 درصدی در طی سه سال گذشته، نگرانی بالای مدیران IT را در شیوه رویارویی با این چالش بزرگ به خوبی نشان می دهد.

شکاف های مهارتی با چنین روند افزایشی، بطور عمده ناشی از عدم  توانایی مدیران در استخدام متخصصان متناسب با نیازمندی های کاری می باشند. اما آیا راه حلی برای غلبه بر این چالش یا کاهش این شکاف ها وجود دارد؟ در ذیل می توان به دو راهکار برای کاهش این شکاف اشاره نمود.

دو راهکار برای استخدام نیروهای متخصص با صلاحیت های شغلی مرتبط با نیازهای بازار کار

  1. شرایط لازم برای آموزش کارمندان فعلی خود را فراهم نمایید، زیرا آموزش های مهارت های جدید به کارمندان فعلی سازمان(upskill) نسبت به استخدام نیروی جدید، کم هزینه تر و کارآمدتر است. براساس گزارش موسسه The Center for American Progress reports، هزینه جایگزینی یک نیروی جدید در یک سازمان، تقریباً 21 درصد حقوق سالانه یک کارمند می باشد.
  2. تغییر شرایط استخدامی سازمان ها در راستای بهبود فرایند جذب متقاضیان جویای کار

اگرچه بیان صرف "تنزل استانداردهای استخدامی" توسط سازمان ها ممکن است موجبات نگرانی بسیاری از مدیران IT را به همراه داشته باشد اما بررسی مجدد الزامات استخدامی در شرایط پیچیده استخدامی حاضر با افزایش تعداد متقاضیان شغلی با مهارت های کاری، می تواند به عنوان یکی از راهکارهای موثر در کاهش شکاف های مهارتی محسوب گردد.

کدامیک از اولویت بالاتری برخوردارند؟ کسب مدارک دانشگاهی یا افزایش مهارت های کاری

در اینجا نگاهی به نتایج  گزارش اخیر مؤسسه‌ی تحقیقاتی The International Data Corporation (IDC) در مورد اهمیت اخذ مدارک دانشگاهی برای متقاضیان حوزه IT می پردازیم. این گزارش با در نظر گرفتن  اهمیت آموزش های عالی، بر اولویت بالاتر مهارت های IT مورد نیاز بازار کار در طی مراحل استخدامی تاکید می نماید.

همچنین در این گزارش به سوالاتی مانند اهمیت مدارک سطح کارشناسی در استخدام متقاضیانی با مدارک نامرتبط با  شغل مورد تقاضا و استفاده از مدارک دانشگاهی به عنوان یک شاخص در غربالگری کاندیداهای شغلی توسط کارفرمایان پاسخ داده می شود.

از نکات جالب گزارش مذکور، بررسی تحقیقات بانک مرکزی فدرال بوستون آمریکا(Federal Reserve Bank of Boston) در مورد اهمیت بالای ارزش مدارک چهار ساله دانشگاهی در استخدام نیروها در طول بحران مالی سال 2007 می باشد. به دلیل وجود تعداد بیشماری از متخصصان دارای مدارک دانشگاهی و با تجربه جویای کار در طول دوره رکورد اقتصادی جهانی در سال 2007  با افزایش استانداردهای استخدامی مرتبط با مهارت های شغلی توسط کارفرمایان و در نتیجه جذب متخصصان بسیار ماهر در مشاغلی با سطح  پایین تر از مهارت کاری خود رو به رو گشتیم.

با پیشرفت اقتصادی طی یک دهه گذشته، همچنان از اهمیت مدارک دانشگاهی در طی فرایندهای استخدامی کم نشده است.

براساس گفته های کوشینگ اندرسون(Cushing Anderson)، معاون بخش آموزش و مدارک IT موسسه IDC و مولف گزارش فوق، به نظر می رسید که با افزایش ثبات اقتصادی و بهبود معیارهای استخدامی از سال 2007 تاکنون، امکان جذب بیشتری از افراد فراهم گردد اما با توجه به اینکه امکان ارتقاء معیارهای استخدامی وجود داشت این امر میسر نگردید و در شرایط جاری نیز این تغییر بسیار دشوار می باشد."

نیاز به افرادی با مدارک کارشناسی با 89 درصد در مشاغل IT بیش از صنایع غیر IT با میزان  76 درصد می باشد.

 

وقت آن است که به طور جدی "degree deflation" را مورد بررسی قرار دهیم.

طبق مطالعات مرکز آموزشی دانشگاه جورج تاون Georgetown آمریکا بر روی نیروهای کاری، با توجه به وجود 55 میلیون فرصت شغلی در سال 2020، تنها 35 درصد از شغل های مربوطه نیازمند نیروهای متخصص با حداقل مدارک تحصیلی سطح کارشناسی می باشند.

از طرفی بسیاری از نامزدهای شغلی فاقد مدارک دانشگاهی بلافاصله توسط استخدام کنندگان یا نرم افزارهای استخدامی در همان ابتدای گزینش حذف می شوند. رزومه ارزشمند تعداد زیادی از کاندیداها هیچگاه مورد یک بررسی اولیه قرار نگرفته  و هرگز بدست مدیران IT نمی رسد.

اندرسون می گوید: سازمان های IT می توانند از مزایای " degree deflation " (تلاشی صادقانه و جدی برای جذب متقاضیانی فاقد مدارک سطح کارشناسی که دارای مهارت ها یا توانایی مورد نیاز برای انجام وظایف شغلی  مربوطه می باشند) بیشترین بهره را بدست آورند، زیرا در این رویکرد با تاکید کمتر بر لزوم کسب مدارک دانشگاهی، فرصت های شغلی برای استخدام کاندیداهای بیشتری پدیدار می گردد که این خود کاهش شکاف های مهارتی و تعداد کمتر نیروهای کاری شرکت و به تبع آن کاهش هزینه ها را به همراه دارد.

اما براساس گفته های اندرسون، خبر خوب برای متخصصان IT، در عمر 10 ساله روند استخدامی مبتنی بر مدارک آکادمیک  و عدم آگاهی مدیران فعلی از دلیل اصلی افزایش جهانی رویکرد مدرک گرایی برای نقش های شغلی 10 سال قبل نهفته است که امکان رویارویی با این چالش را امکان پذیر می سازد بطوریکه  در صورت بالا بودن سن این دوره به نیم قرن غلبه بر این چالش تقریباً غیرممکن به نظر می رسید.

تاثیر الزامات مدارک آکادمیک به عنوان اولویت استخدامی، امکان جذب متخصصان در صنعت فناوری را بسیار دشوارتر از قبل نموده است چنانچه  طبق گزارش  موسسه تحقیقاتی Burning Glass Technologies، دارابودن  حداقل مدارک سطح کارشناسی در 89 درصد مشاغل IT در مقایسه با 76 درصد در صنایع دیگر به عنوان یکی از پیش نیازهای استخدامی، به خوبی نمایانگر فرصت های شغلی بیشتر برای متقاضیان صنایع غیر IT  نسبت به مشاغل حوزه IT می باشد.

ارزش مدارک و آموزش های IT در طی مراحل استخدامی

آیا امکان تغییر نگرش مدیران IT و دپارتمانهای منابع انسانی به مدارک IT با همان سطح اعتبار مدارک دانشگاهی در فرایند استخدامی کارجویان وجود خواهد داشت؟ مدارک  IT، مجموعه ای از مهارت های کاری و به روز بودن تخصص های فعلی داوطلبان را تأیید می کنند زیرا بیشتر دارندگان مدارک IT، برای باقی ماندن در عرصه رقابت، نیاز به تمدید مدارک خود در بازه های زمانی  دو یا سه ساله به منظور اعتبار بخشیدن به مهارتهای منطبق با تحولات پیوسته در صنعت IT را دارند.

با توجه به گسترده بودن حوزه IT و تحولات زیاد صنعت فناوری، کسب مدارک دانشگاهی به تنهایی اثبات کننده توانایی های متخصصان نبوده و مدارک آکادمیک صرفاً دستاوردهایی هستند که مدیریت زمان و مهارتهای ارائه(presentation skills) شما را نشان می دهند  اما تا چه حد اثبات کننده توانایی های شما در محیط های عملیاتی حوزه IT هستند بستگی به مدت زمان سپری شده از اخذ مدرک مزبور دارد.

به اعتقاد مت استیون تال(Matt Stanyon-Tall) نایب رییس  بخش زیرساخت جهانی موسسه  Global Knowledge، مدارک دانشگاهی نباید به عنوان پیش نیاز اصلی اخذ اکثر نقش های شغلی IT  قرار بگیرند تا جایی که سبب مردود شدن صلاحیت نامزدهای شغلی فاقد این مدارک در همان ابتدای فرایند استخدامی گردند.

"سازمان ها سابقاً مدارک آکادمیک را که اغلب ارتباط بسیار کمی با مهارت های شغلی مورد تقاضا داشتند به عنوان یک استاندارد بسیار سختگیرانه برای ارزیابی متقاضیان استخدامی اعمال می کردند. چنانچه در بهترین حالت، مدارک با مهارتهای شغلی ارتباط بسیار اندک و در بدترین حالت کاملاً بی ربط می باشند.

90% مدیران منابع انسانی، استخدام کاندیداهای شغلی دارای مدارک IT یا مهارت های تخصصی را که قادر به اثبات توانمندی خود در حوزه کاری مربوطه را دارند به متقاضیان دارای مدارک دانشگاهی ترجیح می دهند.

تنها کافی است به ماهیت تحول آمیز یکی از برترین حوزه های IT هم از لحاظ میزان حقوق و دستمزد و هم میزان تقاضای بالا یعنی  امنیت سایبری نگاهی بیاندازید. متخصصان این حوزه دائماً باید از آخرین تاکتیک های مهندسی اجتماعی و تهدیدهای سایبری آگاه باشند و آموزش های لازم را برای رویارویی با حملات جدید گذرانده باشند. برای متخصصان امنیت، حقیقتاً کسب مدارک IT به عنوان شاخص مجموعه مهارتهای فعلی آنها در زمینه امنیت،کاملاً به مدارک دانشگاهی ارجحیت دارد.

اخیراً با توجه به اعتقاد بالای مدیران IT به مدارک حوزه IT، روشهای  ارزیابی متقاضیان شغلی براساس مدارک مذکور نسبت به مدارک آکادمیک، از عمومیت مناسبی در بین مدیران استخدامی برخوردار است بطوریکه براساس تحقیقات مذکور، 93٪ از مدیران IT، استخدام نیروها با دارابودن حداقل یکی از مدارک IT را عامل ایجاد ارزش افزوده برای سازمان خود می دانند.

همچنین بر طبق گفته های اندرسون، اعتماد مدیران به مدارک و برنامه های آموزشی،  به دلیل تجربه همکاریهای موفق آنها با افراد دارای مهارتهای مرتبط با مدارک IT از میزان بالایی برخوردار است.

اندرسون همچنین اظهار داشت به دلیل عدم حصول  بسیاری از مهارت های کاری در دانشگاه ها،  آموزش یکی از ارکان اساسی یادگیری تخصص های مورد نیاز بازار کار برای متقاضیان محسوب می گردد. دسترسی به منابع آموزشی و متدهای یادگیری حوزه IT نسبت به دهه های گذشته از پیشرفت قابل توجهی برخوردار گشته است، چنانچه امکان آموزش برای اکثر متخصصان حوزه های کاری مختلف IT شامل  طراحان، ادمین سیستم ها، مهندسین شبکه  و غیره از طریق تمرینات عملی آموزشی، دوره های آنلاین و شیوه های خودآموز با همان کیفیت کلاس های دوره های دانشگاهی در دسترس می باشد. ضمناً استفاده از هر کدام از متدهای آموزشی  یا تمامی آنها برای تمامی افراد، فارغ از دارابودن یا عدم داشتن مدارک آکادمیک امکان پذیر است.

در حال حاضر با رویکرد مناسبی از سوی مدیران نسبت به اهمیت مدارک IT در مقایسه با مدارک دانشگاهی رو به رو هستیم. در حالی که 68 درصد از کارفرمایان همچنان مدارک دانشگاهی را به عنوان عامل اصلی و تایید کننده مهارت های کاری متقاضیان برای استخدام محسوب می کنند اما 90 درصد مدیران،  استخدام کاندیداهای شغلی دارای مدارک IT،نشان های دیجیتالی یا مهارت های کاری با توانایی اثبات دانش خود در حوزه کاری مرتبط را به متقاضیان دارای  صرف مدارک دانشگاهی ترجیح می دهند.

اندرسون در ادامه با استناد به تحقیقات ذکر شده بیان می کند که اکثر متخصصان که تا کنون موفق به اخذ مدارک IT شده اند، فراست و هوش  مرتبط با زمینه های کاری  IT خود را در حین کار اثبات کرده اند.  لذا بیایید نگاه واقع بینانه تر به مدارک آکادمیک (B.A)  و مزایا و معایب مدارک مذکور داشته باشیم و راهکارهای  ممکن برای افزایش مهارت های تخصصی کاندیداهای دارای صلاحیت شغلی که فاقد مدارک تحصیلی هستند را دقیق تر مورد بررسی قرار دهیم.

مقایسه عملکرد کارکنان دارای مدارک دانشگاهی در مقابل افراد فاقد مدارک مذکور

بر طبق نظرسنجی انجام گرفته از  12271 متخصص IT در سال 2019 توسط موسسه Global Knowledge  تحت عنوان گزارش حقوق و دستمزد متخصصان IT (2019 IT Skills and Salary Report)، 89  درصد از پاسخ دهندگان با مدارک دانشگاهی از میزان حقوق بسیار بالاتری نسبت به همرده های خود و فاقد مدارک دانشگاهی، برخوردار بودند.

بطوریکه در منطقه آمریکای شمالی، متخصصان IT دارای مدرک دانشگاهی از افزایش حقوق  29 درصدی نسبت به همکاران خود بدون مدارک مذکور، برخوردارند که این افزایش اختلاف در سطح جهانی به 19 درصد می رسد.

اما جالب اینجاست که، اگرچه اختلاف زیادی از نظر میزان حقوق بین دو گروه یاد شده وجود دارد اما از لحاظ  تجارب کاری و طول مدت استخدام،  تفاوت چندانی مشاهده نمی گردد. چنانچه از لحاظ کلی،  15 درصد از نیروهای فوق دارای  1 تا 5 سال سابقه کاری بودند. این کاهش اختلاف  در بین متخصصان IT با 10 سال سابقه کاری( 66 درصد  فاقد مدارک آکادمیک و 64 درصد دارای مدارک آکادمیک) به خوبی مشهود است.

همچنین به استثنای میزان حقوق پرداختی، اختلاف نظرهای کمی بین متخصصین IT با مدرک دانشگاهی یا فاقد این مدارک در زمینه های کاری وجود دارد.

 

تلاش برای کسب مدارک IT در بین متخصصان IT  بدون مدارک دانشگاهی محتمل تر  از همرده های خود با مدارک فوق می باشد. بر طبق نظرسنجی ذکر شده،  72 درصد از نیروهای متخصص که دارای بیش از یک مدرک در حوزه IT  بودند فاقد مدارک آکادمیک بودند، در حالی که این میزان در بین افراد تحصیلکرده به 69 درصد می رسد.

پیشنهادی برای متقاضیان شغلی:تضمین موفقیت شغلی در ازای کسب مهارت ها از طریق آموزش مداوم حاصل می شود.

اگر به عنوان یک متخصصIT  دارای مدارک دانشگاهی در حوزهIT  هستید یا تا بحال موفق به اخذ آن نشده اید بهتر است  بطور مرتب در جستجوی راه هایی برای ارتقاء و تقویت مجموعه مهارت های کاری خود باشید. به وضوح مشخص است که مدیران خبره صنعت IT  به دنبال جذب نیروهایی با مدارک و آموزش های مرتبط با فرصت های کسب و کار که بتوانند نقشی موثر در اجرای استراتژی‌های سازمان ایفا کنند، می باشند. اگر چه مدارک دانشگاهی ممکن است هنوز هم به عنوان یکی از موانع استخدامی مطرح می باشد، اما سازمان ها با توجه به چالش های پیش رونده روندهای استخدامی، چاره ای جز در نظرگرفتن مدارک آکادمیک متقاضیان شغلی به عنوان یکی از پیش شرط های استخدامی  و تمرکز بیشتر بر روی مهارت های واقعی انجام کار  ندارند.

اگر چه آموزش های سنتی هنوز هم از استقبال خوبی در بین متقاضیان برخوردارند، اما جدا از کلاس های آموزشی،  استفاده از سایر منابع آموزشی برای توسعه مهارت ها، گامی ضروری در مسیر پیشرفت های شغلی آتی محسوب می شوند. با توجه سرعت بالای  تغییرات تکنولوژی، ماندن در بازار رقابتیIT  با تکیه برآموخته ها و دانش های گذشته بسیار دور از ذهن می باشد. لذا آموزش به عنوان رکنی اساسی در این مقوله محسوب می گردد.

اخذ مدارک  به روز و تجارب کاری مرتبط با نقش های شغلی مورد تقاضا از عوامل کلیدی برای موفقیت در فرایندهای استخدامی محسوب می شوند لذا همواره یادگیری را جزء فعالیت های روزانه خود در  طول دوره کاری قرار دهید. مهارتهای ارائه شده در رزومه های خود را به کارفرمایان اثبات نمایید. تخصص و مهارت خود را با شرکت در دوره های آموزشی  و اخذ مدارک  مرتبط ارتقا دهید و آنها را برجسته نمایید زیرا مدیران همواره در جستجوی افرادی با توانایی بالا در تطبیق مهارتهای آموخته با محیط کاری  سازمان خود در سریعترین زمان ممکن هستند.

اهمیت مهارت های کاری در استخدام نیروهای شایسته توسط مدیران IT

تصممیم به استخدام نیروهایی که برای انجام وظایف شغلی مربوطه نیاز به برخی آموزش های لازم برای کسب مهارت های جدید در راستای سوددهی بالاتر برای سازمان (با فراهم کردن شرایط لازم برای آموزش مهارت های جدید) را دارند مطمئناً از صرف زمان های طولانی و مصاحبه های متعدد و وقت گیر برای پیدا کردن فردی با شاخص های کاملاً مطابق با نیازهای جاری سازمان ارجحیت دارد زیرا همانند یک مبادله پایاپای درکوتاه مدت در قبال صرف هزینه برای آموزش چنین نیروهایی، می توان بازده مناسبی را در آینده برای شرکت متصور شد.

اگر چه مدارک دانشگاهی مرتبط با جایگاه های شغلی، امتیازی مثبت برای متقاضیان به حساب می آید اما نباید به عنوان شاخص اصلی استخدام  ارزیابی شوند و سایر ویژگی های تکنیکی یک کاندیدا برای موفقیت در پروسه استخدامی را تحت الشعاع خود قرار دهد. به خاطر داشته باشید که مدارک تحصیلی به تنهایی نماینده توانایی های کاری شغلی داوطلبان نخواهند بود.

ضمناً توجه به استخدام نیروهایی که تمایل زیادی نسبت به یادگیری مهارت هایIT  از خود نشان می دهند، مزایای عدیده ای را برای سازمان ها به همراه خواهد داشت.

استانیون تال، تجربه و استعداد داوطلبان را به اندازه آموزش تحصیلی و حرفه ای برای استخدام نیروها موثر می داند و ایجاد تعادل بین این دو عامل را به عنوان مهمترین معیار برای انتخاب شایسته ترین افراد محسوب می کند. همچنانکه با تغییر پیوسته فناوری، نقش های شغلی و نهایتاً سازمانها نیز در آینده دچار تحول خواهد شد، لذا فراتر از آموزش مهارت ها، داشتن نیروهایی با توانایی رشد و پیشرفت مطابق با نیازهای سازمان از بالاترین درجه اهمیت برخوردار است.

شکاف مهارتی در صنعت IT از سال 2016 تا کنون، اساساً به دلیل سیاست های سختگیرانه مدیران در استخدام نیروهایی با مهارت های کاری منطبق با نیازهای استخدامی کارفرمایان، با افزایش 155 درصدی همراه بوده است.

با توجه مطالب مذکور، هدف مدیران از استخدام نیروهای جدید، بکارگیری افرادی است که توانایی انجام کارهای مورد نیاز سازمان آنها را داشته باشند و با توجه به اینکه مدارک دانشگاهی به تنهایی نمی تواند معیار درستی برای استخدام باشد  لذا تاثیر معیارهای اخذ مدارک معتبر IT و تجارب کاری در  استخدام کاندیداهای شغلی باید بطور یکسان مورد ارزیابی قرار گیرند.

بهتر است تغییر سیاست های قدیمی استخدامی سازمان خود را به منظور مطابقت با شرایط جدید مورد بررسی قرار دهید. جای هیچ شکی نیست که کسب مدارک دانشگاهی یکی از عوامل مهم برای موفقیت هستند اما نباید به عنوان مانعی غیر منطقی برای استخدام نیروهای شایسته قرار گیرند. اینکه مهارت ها چگونه بدست آمده اند هیچ اهمیتی نداشته بلکه مهم داشتن قابلیت های لازم برای بکارگیری این مهارت ها در جهت موفقیت بیشتر در زمینه های کاری می باشد. یادگیری پیوسته رمز موفقیت  و کلید اصلی برای حفظ مهارت های جاری و موفقیت در طی مراحل استخدامی و شغل مورد علاقه به حساب می آیند.

با توجه به فرصت های شغلی فراوان و زمان مورد نیاز برای جذب متخصصان در حوزه بسیار رقابتی صنعت IT و دیگر عواملی که سبب  تاخیر و اختلال در عملکرد شرکت های IT می گردد، بهتر است سازمان ها و ادارات، پایین آوردن هدفمند استانداردهای استخدامی خود را به منظور جذب اصلح ترین نیروها و افزایش سودآوری شرکت ها مد نظر قرار دهند.

منابع

  1. There Are Significant Business Costs to Replacing Employees, Center for American Progress, Nov. 2012
  2. IDC, The Hidden Solution to the IT Skills Gap: Degree Deflation, Doc # US45162419, June 2019
  3. Center of Education in the Workforce, Georgetown University, Recovery: Job Growth and Education Requirements through 2020
  4. Burning Glass Technologies, Beyond Tech: The Rising Demand for IT Skills in Non-Tech Industries, Aug. 2019
  5. Wiley Education Services and Future Workplace, Closing the Skills Gap 2019 Research Report

 

نظرات

به عنوان اولین نفر، نظر خود را بنویسید!

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.