مدرک Foundations of HPE Storage Solutions

سری راهنماهای مسیر آموزشی قطب نما پست هایی آموزشی دنباله داری هستند که با هدف کمک به متقاضیان اخذ مدارک تخصصی شبکه و IT  تهیه می شوند. ما در این سری از پست ها قصد داریم تا هر بار با پرداختن به یکی از مدارک تخصصی، شما را از راه های چگونگی دریافت آن مدرک، فرصت های شغلی مرتبط با دارندگان آن مدرک و نیز آن چه که در ادامه مسیر پیش روی شماست، آگاه سازیم.

سری هفتم از راهنماهای قطب نما، این بار قصد دارد تا سری به حوزه Storage زده و شما مشتاقان و علاقه مندان به این حوزه تخصصی را با جزئیات مربوط به آن آشنا سازد. همانطور که از عنوان مقاله نیز قابل حدس است، این راهنما به اولین مدرک برند سرشناس HPE (Hewlett Packard Enterprise)، یعنی Foundations of HPE Storage Solutions تعلق دارد. این مدرک به شما کمک خواهد نمود تا با استفاده از تجهیزات این برند خوش نام، در جایگاه هایی همچون مشاور، معمار، طراح و ارائه کننده راهکار مشغول به کار شوید.

 

مدرک Foundations of HPE Storage Solutions

مدرک Foundations of HPE Storage Solutions با دیگر مدارک تخصصی که تاکنون در این سری از راهنماها معرفی کرده بودیم قدری متفاوت است. دلیل این تفاوت هم نیز کاملا مشخص است، زیرا مخاطبین این مدرک، عموما متخصصان IT ای هستند که در زمینه هایی همچون پیش فروش تجهیزات HPE، ارائه راهکار و معماری و تجمیع سیستم ها (System Integrator) مشغول به فعالیت اند. هدف از بیان چنین نکته ای در ابتدای راهنما این است که به شما متذکر شویم که بیشتر مخاطبین این مدرک تخصصی، افرادی هستند که حداقل تجربه 6 ماه کار با سیستم های Storage را دارا بوده و یا با تجهیزات HPE حداقل آشنایی را دارند.

برای دریافت این مدرک شما می بایست تنها در یک آزمون شرکت کنید که کلیات آن به شرح زیر است:

 

همانطور که از نام این مدرک نیز مشخص است، مدرک Foundations of HPE Storage Solutions در میان سری مدارک HPE یک مدرک سطح مقدماتی به حساب می آید، اما بد نیست تا بار دیگر تاکید کنیم که مقدماتی بودن این مدرک این تصور را در شما به وجود نیاورد که شرکت در آن بدون هیچ پیش زمینه ای کاری و یا تجربی امری بسیار آسان است. آشنایی حداقلی شما با این حوزه و تجهیزات آن اگر نگوییم الزامیست حداقل سبب تسهیل روند یادگیری شما در طی دوره آموزشی مرتبط با آن می گردد.

حال که با کلیات مربوط به این مدرک آشنا گشتید بد نیست تا شما را قدری با جزئیات مربوط به آن نیز آشنا سازیم. اولین نکته و شاید مهم ترین نکته در این زمینه، آشنایی شما با دوره مربوط به این مدرک می باشد. شرکت HPE برای متقاضیان اخذ این مدرک تخصصی، دوره ای تحت عنوان HPE Accelerated SAN Essentials را معرفی نموده است. البته ممکن است تا برخی از شما آن را با نام دوره HP SAN بشناسید. در ایران و در بین آموزشگاه های کشور بعضا این اشتباه رخ می دهد که نام دوره به جای نام مدرک به کار برده می شود در حالی که در حقیقت چنین نیست و ممکن است نام مدرک Foundations of HPE Storage Solutions برای عده ای نا آشنا بوده و یا ان را با نام مدرک HP SAN بشناسند.

پس از پایان دوره تخصصی HP SAN و نیز شرکت در آزمون آن، شما توانایی های اولیه و لازم برای کار با تجهیزات برند HPE را کسب می نمایید. در واقع این مدرک گواهی می کند که شما می توانید در امر مشاوره، معماری، طراحی و نیز ارائه راهکارهای اولیه مبتنی بر تجهیزات ذخیره سازی HPE با محوریت تمرکز بر روی SMB ها فعالیت کنید. درک صحیح از مقدمات مربوط به معماری های Storage و نیز فناوری های مرتبط با آن از جمله دیگر مواردی خواهد بود که از یک دارنده مدرک Foundations of HPE Storage Solutions انتظار می رود. این انتظارات شامل شناسایی ویژگی ها، عملکرد، مزایا و نحوه به کارگیری انواع ذخیره سازها و فناوری های interconnect، توپولوژی های SAN، مجازی سازی Storage و سیستم های پشتیبان گیری و بازیابی (backup and recovery) می گردد.

 

جزئیات آزمون مدرک Foundations of HPE Storage Solutions

کد آزمون: HPE0-J74

مدت زمان آزمون: 120 دقیقه

تعداد سوالات: 60 سوال

نمره قبولی: 70%

نوع سوالات:

  • چهار گزینه ای (یک جواب صحیح) مبتنی بر سناریو/ چند گزینه ای (چند جوابی) مبتنی بر سناریو
  • چهار گزینه ای (یک جواب صحیح) / چند گزینه ای (چند جوابی)

 

تمدید مدرک Foundations of HPE Storage Solutions

بر اساس اعلام رسمی سایت HPE این شرکت تمامی مدارک خود را به صورت سالانه بازبینی نموده و در این بین مدارکی که مهارت ها و و فناوری های به کار گرفته شده در آن منقضی شده باشد را عملا از چرخه مدارک HPE خارج می کند. از همین حیث مدت زمان اعتبار این مدارک بسته به الزامات فناوری و راهکارها ممکن است متفاوت باشد. شما می توانید با مراجعه به این لینک از مدت اعتبار مدارک HPE و تاریخ انقضای آن مطلع گردید.

 

گام بعدی پس از دریافت مدرک Foundations of HPE Storage Solutions

حال که اولین مدرک از سری مدارک تخصصی HPE را کسب نمودید، قطعا آشنایی با گام بعدی پس از دریافت این مدرک یکی از اصلی ترین پرسش های شماست. طبق نقشه رسمی مسیر دریافت مدارک HPE Storage که از سوی این شرکت منتشر شده است، متقاضیان علاقه مند به شرکت در دوره های سطح پیشرفته مدارک HP Storage می بایست پس از گذر از مرحله مقدماتی به سراغ مدارک سطح ASE بروند (در ادامه مقاله به تشریح نوع سطح بندی مدارک HPE خواهیم پرداخت) و در دوره های زیر شرکت کنند.

به ترتیب عبارتند از:

 

کار و درآمد دارندگان مدرک Foundations of HPE Storage Solutions

فرصت های شغلی مدرک HP SAN

یک دارنده مدرک Foundations of HPE Storage Solutions بسته به میزان تجربه و مهارتی که در این زمینه دارد، می تواند در خارج از کشور سالانه بین $39,236 تا $98,239 درآمد داشته باشد (منبع Payscale.com). لازم به ذکر است که این مدرک نیز در ایران به دلیل استفاده بسیاری از شرکت ها و سازمان از تجهیزات ذخیره سازی HPE بسیار پر طرفدار است و مراجعه به منابع مربوط به فرصت های شغلی در ایران می تواند شما را به صورت حدودی از میزان دستمزد در نظر گرفته شده برای این افراد آگاه کند.

 

در رابطه با مدارک HPE

مدارک HPE به چهار سطح تقسیم می شوند که عبارت اند از:

  • Foundational: HPE Product Certified
  • Professional: HPE Accredited Technical Professional (ATP)
  • Expert: HPE Accredited Solutions Expert (ASE)
  • Master: HPE Master ASE

مدارک HPE

مدارک HPE از سطح ATP شروع می شود و به حوزه های مختلفی اعم از big data، data center و cloud computing، شبکه، مدیریت IT، سیستم عامل، امنیت، Server و Storage اختصاص پیدا می کند (مدرک Foundations of HPE Storage Solutions نیز جزو مدارک سطح ATP به حساب می آید). سطح بعدی مدارک HPE، سطح ASE بوده که به روال سایر مدارک تخصصی IT شرط ورود به این سطح از مدارک، گذراندن دوره های سطح پیشین و اخذ مدارک آن است و به طور معمول کسانی برای اخذ این مدارک اقدام می کنند که از حداقل از 1 تا 3 سال سابقه کار در این حوزه برخوردارند. اما آخرین سطح از مدارک HP، سطح Master ASE بوده که به نوعی بالاترین سطح از دوره های HP بوده و عمدتا افراد با سابقه بین 3 تا 5 شال و یا حتی بیشتر برای اخذ این مدارک اقدام می کنند و اخذ آنان به مراتب از دو سطح پیشین دشوار تر و سخت تر است.

 

جمع بندی

دریافت مدارک HPE می تواند به پیشرفت کاری و همچنین توسعه مجموعه مهارت ها و نیز دانش فنی شما کمک شایانی کند. ارزش مجموعه مدارک HPE بسیار بالا بوده و دارندگان آن می توانند از فرصت های شغلی بسیار مناسبی که برای متخصصین این بخش وجود دارد بهره مند ببرند.

 حوزه Storage این روزها از اهمیت بسیار ویژه ای نزد شرکت ها و سازمان برخوردار بوده  و به سرعت در حال پیشرفت و تغییر است، در نتیجه دست یابی به مهارت ها و دانش کار با تجهیزات حرفه ای و ویژه HPE قطعا جزو آن دسته مهارت هایی خواهد بود که به سادگی نمی توان از آن گذشت و دوره HP SAN و اخذ مدرک Foundations of HPE Storage Solutions کلید ورود شما به این حوزه و کار با این برند سرشناس است.

 

نظرات

به عنوان اولین نفر، نظر خود را بنویسید!

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.