تمدید مدارک مایکروسافت

کمپانی محبوب مایکروسافت نیز به منظور پیشگیری از همه گیری و شیوع ویروس کرونا، حفظ سلامت ، ایمنی و رفاه کارمندان، مشتریان و شرکای های خود و پاسخ به اقدامات شدید امنیتی دولت ها که سبب اختلال در امور روزمره افراد شده است، برنامه های آموزشی  خود را تغییر می دهد. مایکروسافت به روزرسانی های متعددی را با همکاری اکوسیستم شرکای خود جهت  اطمینان از ادامه روند یادگیری و اخذ مدارک  فناوری های مایکروسافت ضمن حفظ امنیت مشتریان خود در اختیار علاقه مندان محصولات مایکروسافت قرار می دهد.

بسته شدن تمامی تست سنترها و افزایش ظرفیت مراکز آزمون های آنلاین

مرکز آزمون Pearson VUE یکی از پارتنرهای آزمون های مایکروسافت موقتاً در واکنش به مقررات دولت جهانی برای مبارزه با گسترش ویروس کرونا(COVID-19) ، بسیاری از مراکز آزمون خود در سراسر جهان را به حالت تعلیق در خواهد آورد و آزمون های آنلاین online proctoring را جایگزین آزمون های جاری خود خواهد کرد. لذا متقاضیان می توانند به راحتی از خانه یا محل کار خود برای اخذ مدارک مورد نظر بصورت آنلاین اقدام نمایند. هم اکنون مایکروسافت در حال افزایش ظرفیت آزمون های آنلاین خود با مشارکت مرکز آزمون Pearson VUE در کوتاهترین زمان ممکن می باشد. برای اطلاع از آخرین به روز رسانی ها به آدرس testing availability information from Pearson Vue مراجعه نمایید.

عدم دریافت هزینه های اضافی مربوط به زمانبندی مجدد و لغو آزمون ها

با توجه به تسهیلاتی که مایکروسافت با مشارکت مرکز آزمون Pearson VUE بطور موقت فراهم کرده است، متقاضیانی که حداقل 24 ساعت قبل از زمان آزمون (جایگزین مدت زمان شش روزه باتوجه به سیاست های قبلی مایکروسافت)نسبت به زمانبندی مجدد و لغو آزمون اقدام نمایند از دریافت هزینه های های اضافی معاف می گردند. اطلاعات بیشتر در مورد تغییر سیاست ها در اینجا here موجود است.

تمدید اعتبار مدارک قدیمی MCSA ، MCSD و MCSE و آزمون های مربوطه

 با توجه به تعداد بالای متقاضیان آزمون های اخذ مدارک Microsoft Solutions Certified (MCSA) ، Microsoft Certified Solutions Developer (MCSD) یا مدارک تخصصی Microsoft Certified Solutions Expert (MCSE) certification(s) که در تاریخ 30 ژوئن 2020 منسوخ خواهند شد و شرایط ویژه بحرانی ناشی از ویروس کرونا ، شرکت مایکروسافت تمامی مدارک و آزمون های فوق را تا تاریخ 31 ژانویه 2021 تمدید می نماید.

تمدید اعتبار مدارک Role-based مایکروسافت

تمامی مدارک  role-based مایکروسافت با تاریخ اعتبار بین 26 مارس و 31 دسامبر سال 2020 به مدت شش ماه دیگر تمدید می گردند. به طور مثال،  اگر اعتبار مدارک شما تا 30 سپتامبر سال 2020 باشد ، به مدت شش ماه دیگر یعنی تا تاریخ 30 مارس 2021 به اعتبار آن افزوده می شود. اعتبار مدارک بطور خودکار تمدید می شود و دارندگان مدارک فوق تنها نیاز به بررسی داشبورد مدارک شخصی خود- certification dashboard برای آگاهی از تاریخ اعتبار جدید مدارک طی سی روز آینده را دارند.

تمدید اعتبار ووچر(voucher )ها و تخفیف های مرتبط با آزمون مدارک مایکروسافت

ووچرها یا تخفیف آزمون های اخذ مدارک مرکز Pearson VUE که بین تاریخ های 26 مارس تا 31 آگوست سال 2020 دارای اعتبار هستند تا 31 ژانویه 2021 تمدید می گردند.

پشتیبانی از مشتریان آکادمیک

مایکروسافت با همکاری  Pearson VUE و Certiport ، امکان اخذ مدارک برای دانشجویان تمامی  دانشگاه های سراسر دنیا که به دلیل اثرات این بحران دچار اختلال در فرایند آموزش (تعطیلی دانشگاهها و آموزش از راه دور) شده اند را فراهم می نماید. مشتریان آکادمیک برای پرسش سوالات خود می توانند به بخش تیم محلی آموزش مایکروسافت local Microsoft Education team یا واحد پشتیبانی Certiport support مراجعه نمایند.

تغییر رویکرد به سمت آموزش های مجازی

مایکروسافت و پارتنرهای آموزشی مایکروسافت (Microsoft Learning Partners)، در حال جایگزینی آموزش های مجازی با آموزش های حضوری هستند. پارتنرهای آموزشی مایکروسافت، برترین راهکارهای آموزشی متناسب با اهداف کاری شرکت ها و علاقه مندان حوزه IT را با همکاری مایکروسافت و اساتید مورد تایید مایکروسافت به متقاضیان ارائه می دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد پارتنرهای محلی به لینک  Check with your local learning partner و اطلاع از جدیدترین آموزش های مجازی به صفحه Microsoft Events  محل اقامت خود مراجعه نمایید.

پلتفرم آموزشی رایگان  Microsoft Learn!

با توجه به شرایط چالش برانگیز کاری مایکروسافت با شرکا و مشتریان خود در این برهه زمانی، بخش آموزشی رایگان مایکروسافت- Microsoft Learn به عنوان یک عنصر کلیدی جهت ارتقا مهارت های کاری با ارائه مجموعه ای جامع از آموزش های آنلاین از جمله محیط های کدنویسی تعاملی و مسیرهای اخذ مدارک Role-based، امکان یادگیری موضوعات تخصصی وآمادگی برای اخذ مدارک مایکروسافت Microsoft Certification را برای متقاضیان فراهم می نماید.

بخش سوالات و تماس با ما

در صورت سوال و هرگونه ابهام در مورد تغییرات اخیر و پشتیبانی دوره های آموزشی و  مدارک مایکروسافت به بخش   contact us مراجعه نمایید! لطفاً توجه داشته باشید که رسیدگی به درخواست ها توسط سیستم های پشتیبانی مایکروسافت و Pearson Vue ممکن است کمی طولانی تر از قبل انجام شود.

همچنین برای آگاهی از آخرین بروزرسانی ها و تغییرات در برنامه های آموزشی مایکروسافت در طول همه گیری ویروس کرونا به وبلاگ  Microsoft Learning blog و صفحه توییتر مایکروسافت (@MicrosoftLearn) مراجعه نمایید.

سوالات متداول در مورد مدارک مایکروسافت

مرکز تست و ارائه خدمات آنلاین

با توجه به لغو شدن آزمون ها، اخذ مدارک از چه روشهایی امکان پذیر است؟

با توجه به تعطیلی  بسیاری از مراکز آزمون Pearson VUE در سرتاسر جهان به دلیل همه گیری ویروس کرونا، توصیه ها و الزامات دولت های محلی، تمامی آزمون های مرتبط به طور خودکار لغو می شوند. جهت برنامه زمانبندی مجدد و لغو آزمون  می توانید از طریق داشبورد اخذ مدارک  certification dashboard یا تماس با واحد پشتیبانی contacting Pearson VUE support  اقدام نمایید. برای اطلاع از آخرین تغییرات به صفحه  testing availability information from Pearson Vue.  مراجعه نمایید.

آیا مبلغ آزمون های لغو شده و اعتبار ووچرها(Voucher ) توسط مرکز Pearson VUE به متقاضیان بازپرداخت می شود؟

در صورت لغو آزمون توسط مرکز Pearson VUE ، مبلغ مورد نظر بازپرداخت می گردد. همچنین در صورت استفاده از ووچرها برای ثبت نام در آزمون ، امکان استفاده مجدد ووچرها برای زمانبندی آزمون های موجود فراهم می باشد. در صورت عدم دریافت مبلغ بازپرداخت یا اعتبار ووچرها با بخش پشتیبانی  Pearson VUE support  تماس بگیرید.

اطلاعات جامع در مورد آزمون های آنلاین Pearson VUE از چه طریقی امکان پذیر می باشد؟

برای کسب اطلاعات بیشتر به بخش آزمون های آنلاین Pearson VUE به آدرس زیر مراجعه نمایید:

https://docs.microsoft.com/learn/certifications/online-exams.

 

سوالات مرتبط با زمانبندی مجدد و دستورالعمل های جدید لغو آزمون ها

سیساست های جدید زمانبندی مجدد و لغو آزمون ها شامل چه مواردی می باشد؟

 مایکروسافت برای جلوگیری از هرگونه هزینه مجدد، موقتاً از هزینه های اضافی مربوط به زمانبندی مجدد یا لغو آزمون ها حداقل 24 ساعت قبل از زمان آزمون صرفنظر می نماید.

راهکار مایکروسافت در صورتیکه زمانبندی مجدد یا لغو آزمون حداقل 24 ساعت قبل از زمان آزمون انجام نگیرد، چیست؟

تمامی هزینه آزمون در صورت زمانبندی مجدد یا لغو آزمون کمتر از زمان 24 ساعت به منظور جلوگیری از تضییع حقوق داوطلبان دیگر برای ثبت نام در آزمون، از متقاضیان دریافت می گردد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شرایط مرتبط با برنامه زمانبندی مجدد و لغو آزمون ها به صفحه سیاستهای آزمون مایکروسافت Exam Policies page  مراجعه نمایید.

مراحل لازم برای لغو یا زمانبندی مجدد آزمون ها چگونه صورت می گیرد ؟

متقاضیان از طریق داشبورد اخذ مدارک  certification dashboard یا تماس با مرکز پشتیبانی  Pearson VUE Supportمی توانند نسبت به لغو یا زمانبندی مجدد آزمون اقدام نمایند. لطفاً توجه داشته باشید که در حال حاضر رسیدگی به درخواست ها ممکن است کمی با تاخیر همراه باشد.

 برنامه های اخذ و تمدید مدارک

آیا اعتبار مدارک Role-based مایکروسافت با تاریخ اعتبار بین 26 مارس و 31 دسامبر سال 2020 نیز تمدید می گردند؟

بله. تمامی مدارک role-based مایکروسافت که اعتبار آنها بین تاریخ های 26 مارس و 31 دسامبر 2020 می باشد  به طور خودکار به مدت شش ماه تمدید می گردند. مشاهده تاریخ تمدید اعتبار مدارک تا 30 روز بعد از تاریخ اعلام رسمی از طریق داشبورد اخذ مدارک  certification dashboard امکان پذیر می باشد.

 آیا بروزرسانی های فوق شامل مدارکMCSA ، MCSD ، MCSE که در تاریخ 30 ژوئن 2020 منسوخ خواهند شد، می گردد؟

بله ، تاریخ اعتبار مدارک و آزمون های فوق تا 31 ژانویه 2021 تمدید می گردد.

منبع:

https://www.microsoft.com/en-us/learning/community-blog-post.aspx?BlogId=8&Id=375289

 

نظرات

به عنوان اولین نفر، نظر خود را بنویسید!

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.