دوره موشن گرافیک دیزاین برای نوجوانان

موشن در لغت به معنای حرکت است؛ به طور کلی، هر عنصر گرافیکی متحرکی یک موشن گرافیک محسوب می¬شود. طراحی موشن گرافیک از جذاب¬ترین و پردرآمدترین مشاغل دنیا بوده و بازار کار گسترده¬ای هم در ایران دارد. در این دوره شما می‌آموزید که چگونه هر طرحی را در ذهن دارید ابتد به تصویر و سپس به یک موشن گرافیک جذاب تبدیل کنید.

دوره موشن گرافیک دیزاین برای نوجوانان

مروری بر دوره

در این دوره که برای نوجوانان طراحی شده است، شما با روش­های ایده­پردازی برای خلق تصویر و موشن گرافیک آشنا می­شوید. سپس ایده­های خود را روی کاغذ پیاده­سازی کرده و در نهایت با استفاده از محبوب­ترین نرم­افزارهای گرافیکی مانند فتوشاپ، ایلاستریتور و افترافکتس آن را به یک موشن گرافیکی جذاب تبدیل می­کنید. همچنین با نرم­افزار پریمیر آشنا خواهید شد که برای صداگذاری و ایجاد افکت­های صوتی مورد استفاده قرار می­گیرد. عمده بازار کار موشن گرافیک در حوزه تبلیغات و دیجیتال مارکتینگ قرار دارد، در نتیجه بستر کاری این حوزه بسیار گسترده است.

.

نمونه تدریس اساتید

Aparat Video URL
تدریس حضوری
Aparat Video URL
تدریس حضوری
Aparat Video URL
تدریس حضوری

سرفصل ها

  • آشنایی با مفهوم موشن گرافیک و انیمیشن
  • آشنایی با مفهوم بریف در پروژه­های موشن گرافیک
  • یادگیری روش­های ایده­پردازی برای انجام پروژه
  • آشنایی با نرم­افزار فتوشاپ و استوری بوردینگ
  • آشنایی با نرم­افزار ایلاستریتور و شیوه تصویرسازی
  • آشنایی با نرم­افزار افترافکتس و انیمیت کردن پروژه
  • آشنایی با نرم­افزار پریمیر، نحوه صداگذاری و افکت­های صوتی و رندر نهایی پروژه
  • آشنایی با مسیرهای شغلی مختلف این رشته در ایران و جهان

مخاطبان دوره

نوجوانانی که به طراحی انیمیشن­های دو بعدی و سه بعدی علاقه­مندند و قدرت تخیل و ایده­پردازی بالایی دارند.

پیش نیازها

آشنایی با اصول اولیه کار با کامپیوتر.

سوالات متداول

موشن گرافیک نوع خاصی از انیمیشن بوده و بر پایه متحرک‌سازی عناصر گرافیکی طراحی شده است. موشن گرافیکس اغلب در مدیوم‌های مختلفی از قبیل تلویزیون، سوشال مدیا، وب و... در حوزه‌های تبلیغات، فیلم‌های سینمایی، ویدیوهای توصیفی و آموزشی و... به کار می‌رود.

هدف از برگزاری این دوره آشنایی دانشجویان با فضای کاری موشن گرافیکس، مهارت‌ها و تکنیک‌های موردنیاز برای این رشته و آشنایی با ظرفیت‌های آن است.

این دوره صرفا برای آشنایی دانشجویان با مسیرهای مختلف شغلی این حوزه طراحی شده است. دانشجو پس از گذراندن تمام مراحل موردنیاز برای ساخت یک پروژه موشن گرافیکس با فضای کاری این حوزه آشنا شده و پس از اتمام دوره می‌تواند براساس علاقه خود مسیر شغلی موردنظرش را انتخاب کند.

توجه داشته باشید که تمامی مباحث ذکر شده در این دوره آموزشی و همچنین هریک از نرم‌افزارهای ذکر شده به دلیل تخصصی بودن، نیاز به یک دوره آموزشی کامل مختص به خود دارند. در این دوره به آشنایی با نرم‌افزارها و کاربردهایشان بسنده کرده‌ایم.

توصیه ما این است که دانشجویان از کامپیوترهای شخصی خود در کلاس استفاده کنند تا بتوانند در حضور استاد تمارین را انجام دهند. باتوجه به اینکه نرم‌افزارها ممکن است کمی پیچیده باشند، دانشجویانی که کامپیوتر شخصی دارند، نسبت به نسخه نرم‌افزار نصب شده روی کامپیوترشان راهنمایی خواهندشد تا پیچیدگی نرم‌افزارها مانع از یادگیری‌شان نشود.

تقویم دوره

در حال حاضر تقویمی برای این دوره تعریف نشده است.

نظرات

به عنوان اولین نفر، نظر خود را بنویسید!

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.