دوره طراحی تجربه کاربری (UX Design)

مروری بر دوره

مشکل عمده مدیران کسب‌وکارهای آنلاین عدم خلق تجربه کاربری مناسب در استفاده از وب‌سایت یا اپلیکیشن‌‌شان است که نیاز به دانش کافی در زمینه طراحی تجربه کاربری دارد. یادگیری اصول طراحی تجربه کاربری باید به‌صورت عملی باشد. در این دوره بصورت قدم به قدم در 14 بخش و 30 ساعت با انجام پروژه‌های عملی و جامع، به صورت فردی و گروهی، تمام مهارت و دانش لازم برای طراحی تجربه کاربری یک محصول دیجیتال را از صفر تا صد را کسب خواهید کرد و به یک طراح تجربه کاربری عمومی (UX Generalists) تبدیل و آماده انجام پروژه‌های UX حرفه‌ای خواهید‌شد. همچنین در پایان این دوره مهارت لازم جهت نوشتن رزومه‌ مخصوص طراحان تجربه کاربری را بدست آورده و می‌توانید وارد بازار کار شوید. اما این کل ماجرا نیست، یک سوپرایز عالی هم برای تمام شرکت کنندگان این دوره در نظر گرفته‌ایم.

در این دوره شرکت کنندگان در قالب تیم های پنج نفره طراحی تجربه کاربری برای یک محصول دیجیتال (وب سایت و یا اپلیکیشن) را انجام خواهند داد.

آنچه خواهید آموخت

  • مبانی رفتاری
  • تحقیقات کاربری
  • محدودیت ‌های ذهن ما
  • معماری اطلاعات
  • طراحی رفتار
  • اصول طراحی بصری
  • وایرفریم‌ها و نمونه‌های اولیه
  • روانشناسی کاربردپذیری
  • محتوا
  • داده‌ها و اطلاعات آماری برای طراحان

سرفصل ها

سرفصل های آموزشی این دوره بر اساس کتاب جامع "طراحی تجربه کاربری برای مبتدیان" در نظر گرفته شده است. مدرسین دوره با کمک از ساختار کتاب، روند طراحی تجربه کاربری را در 14 فصل متوالی و طبق تجارب و آموخته های خود به عنوان یک طراح تجربه کاربری به شما آموزش خواهند دارد.

 

بخش اول - ایده ‌های کلیدی برای شروع

  •  تجربه کاربری چیست؟
  • پنج جزء اصلی سازنده تجربه‌کاربری
  • خط فکری و چشم انداز شما به عنوان یک طراح تجربه کاربری
  •  سه سؤال از دیدگاه کاربران
  • راه‌حل‌ها در مقابل ایده‌ها
  •  هرم تأثیر تجربه‌کاربری (منشور تاثیرات تجربه‌کاربری)

 

بخش دوم – پیش از شروع به یادگیری

 

  • اهداف کاربر و اهداف کسب‌وکار
  •  تجربه‌کاربری یک فرآیند است
  • جمع‌آوری نیازمندی‌ها
  • جلب رضایت و موافقت عمومی، ایجاد هماهنگی بین اهداف کاربر و اهداف کسب‌وکار

 

بخش سوم - مبانی رفتاری

 

  • مقایسه روانشناسی و فرهنگ
  • روانشناسی کاربر چیست؟
  • تجربه چیست؟
  • تجربه‌های آگاهانه در مقابل تجربه‌های ناخودآگاه
  • احساسات
  • انگیزه‌ها چیستند؟
  • انگیزه‌ی شهوت و عشق
  • انگیزه‌ی وابستگی
  • انگیزه‌ی وضعیت (موقعیت ها )
  • انگیزه‌ی عدالت
  • انگیزه درک کردن (کنجکاوی)

 

بخش چهارم – تحقیقات کاربری

 

  • تحقیقات کاربری چیست؟
  • تحقیقات کاربری چه چیزهایی نیست؟
  • به چه تعداد کاربر نیازمندید؟
  • چگونه سؤال بپرسید؟
  • چگونه یک کاربر را نظاره کنید؟
  • مصاحبه
  • نظرسنجی
  • مرتب سازی کارت‌ها
  • ایجاد پروفایل کاربر
  • دستگاه‌ها

 

بخش پنجم – محدودیت ‌های ذهن ما

 

  • درک مستقیم چیست؟
  • تعصب شناختی چیست؟
  • توهم انتخاب
  • توجه و حافظه
  • کاهش میزان اغراق آمیز بودن در طراحی

 

بخش ششم - معماری اطلاعات

 

  • معماری اطلاعات (IA) چیست؟
  • داستان‌های کاربر
  • انواع معماری اطلاعات
  • صفحات ثابت و پویا
  • جریان چیست؟
  • کاربران به عقب باز نمی‌گردند!

 

بخش هفتم - طراحی رفتار

 

  • طراحی با قصد مشخص
  • پاداش و مجازات
  • شایسته سازی و عادت
  • Gamification (بازی کاری)
  • ساختار اجتماعی و ویروسی
  • چگونگه اعتماد کاربران را جلب کنیم؟
  • چگونه تجربه ، تجربه را تغییر می‌دهد؟

 

بخش هشتم - اصول طراحی بصری

 

  • وزن ‌های بصری (کنتراست و اندازه)
  • رنگ
  • تکرار و شکستن الگوها
  • خطوط و لبه‌های بحران در طراحی
  • ترازبندی و نزدیکی
  • استفاده از حرکت (Motion) در طراحی تجربه‌کاربری

 

بخش نهم - وایرفریم‌ها و نمونه‌های اولیه

 

  • وایرفریم چیست؟
  • یک وایرفریم چه چیزی نیست؟
  • مهارتها را یاد بگیرید نه ابزارها
  • از ساخت نمونه‌های راحت و مناسب اجتناب کنید
  • الگوی طراحی چیست؟
  • الگو z، الگو f ، سلسله مراتب بصری
  • طرح بندی - چارچوب صفحه
  • طرح بندی - ساختار، تصاویر، عناوین
  • طرح بندی- محور تعامل
  •  فرم‌ها
  • دکمه‌های اولیه و ثانویه
  • طراحی تطبیقی و پاسخگو
  • طراحی جدید یا طراحی مجدد؟
  • استفاده از صفحات لمسی در مقابل ماوس

 

بخش دهم - روانشناسی کاربردپذیری

 

  • کاربردپذیری واقعاً چیست؟
  • ساده، آسان، سریع یا بهینه (Minimal)
  • مرور کردن ، جستجو ، یا کشف کردن
  • ثبات و انتظارات
  • ضد تجربه‌کاربری
  • قابلیت دسترسی

 

بخش یازدهم - محتوا

 

  • کپی ‌رایتینگ ، تجربه کاربری در مقابل مدل تجاری کپی‌ رایتینگ
  • فرمول درخواست انجام فعالیت از کاربر یا  call-to-action
  • دستورالعمل ها ،  برچسب‌ها و دکمه‌ها
  • صفحات فرود
  • قابلیت خوانایی
  • فرمول ترغیب کردن
  • چگونه انگیزه به اشتراک گذاشتن را در افراد ایجاد کنیم؟

 

بخش دوازدهم - لحظه مواجه با حقیقت

 

  • ارائه محصول به کاربران

 

بخش سیزدهم - داده‌ها و اطلاعات آماری برای طراحان

 

  • آیا شما می توانید روح را اندازه‌گیری کنید؟
  • تجزیه و تحلیل چیست؟
  • انواع اشکال نمودارها
  • آمار و ارقام، میزان جلسات در مقایسه با تعداد کاربران
  • آمار و ارقام، کاربران جدید در مقایسه با کاربرانی که مجدداً به سایت باز می گردند
  • آماروارقام ، بازدید صفحات
  • آمار و ارقام ، زمان
  • نرخ پرش و نرخ خروج
  • احتمال وقوع تعامل
  • ساختار در مقابل انتخاب
  • آزمون A / B
  • آزمون چند متغیری
  • گاهی اوقات تست A/B تنها راه برای دانستن است

 

بخش چهاردهم – برای خود یک شغل پیدا کنید.

 

  • یک طراح تجربه‌کاربری تمام روز چه کاری را انجام می‌دهد؟
  • چه شغلی در زمینه طراح تجربه‌کاربری برای شما مناسب می‌باشد؟

آنچه در رزومه‌ی مربوط به تجربه‌کاربری شما قرار می‌گیرد چیست؟

مخاطبان دوره

  • کلیه افرادی علاقه مندی که می خواهند در یک دوره جامعه فرایند طراحی تجربه کاربری را فرا گیرند.
  • مدیران تیم های نرم افزاری که می خواهند با تخصص طراحی تجربه کاربری به صورت جامع آشنا شوند.
  • متخصصینی که می خواهند کاملاٌ دقیق و مفهومی بدانند که طراحی تجربه کاربری برای نرم افزارها (وب سایت و اپلیکیشن) چگونه انجام می شود.
  • دانشجویان وفارغ التحصیلانی که می خواهند وارد بازار کار بشوند و به شکل حرفه ای شغل طراحی تجربه کاربری را فراگیرند.

پیش نیازها

  • علاقه مندان به شرکت در دوره می بایستی با مفاهیم اصلی طراحی و ساخت نرم افزار (وب سایت، اپلیکیشن) آشنا باشند و ترجیحاً دوره های طراحی رابط کاربری (ui) را گذرانده و یا مطالب آن را مرور نموده باشند...

تقویم دوره

در حال حاضر تقویمی برای این دوره تعریف نشده است.

در حال حاضر تقویمی برای این دوره تعریف نشده است.