مروری بر دوره
شما در این دوره جذاب و پویا با چرخه حیات مدیریت سرویسهای فناوری اطلاعات (IT) آشنا خواهید شد و به کمک آن خواهید توانست تا انتظارات حوزه کسبوکار را برآورده سازید. شما پس از گذراندن کامل این دوره قادر خواهید بود تا آزمون ITIL را با موفقیت پشت سر گذاشته و جواز ورود به دوره آموزشی سطح متوسط (intermediate) این مدرک را نیز کسب نمایید.
ITIL پنج حوزه اصلی را تحت پوشش قرار میدهد:
- استراتژي سرويس - Service Strategy
- طراحي سرويس - Service Design
- انتقال سرويس - Service Transition
- اجراي سرويس - Service Operation
- بهبود مستمر سرويس - Continual Service Improvement
این چارچوب به سازمانها این اطمینان خاطر را میدهد که سرویسهای IT ارائه شده توسط آنان با نيازها و فرآيندهاي اصلي کسبوکار همراستا بوده و تمامي آنها را به شكل قابل قبولی تحت پوشش قرار ميدهد.
.
آنچه خواهید آموخت
- آشنایی با مفاهیم کلیدی و اصلی ITIL
- دستورالعملهای مهم برای بهبود عملیات مربوط به حوزه IT
- فرآیندها و قابلیتهای اصلی و مهم
- راهنماییهای کاربردی جهت به کار بستن ITIL در تمامی وضعیتهای معمول به وجود آمده در حوزه IT
- چگونگی همتراز سازی با حوزه کسبوکار، کنترل هزینهها و بهبود کیفیت ارائه خدمات
- استراتژیهای مطرح در زمینه برقراری تعادل میان منابع IT
سرفصل ها
1. Service Management Defined
- IT services and what they really do
- How IT services deliver value to customers
- Value and importance of IT service management
2. ITIL Introduction
- Good practices
- Ease ITIL adoption
- ITIL qualification scheme, bodies, and certifications
3. Service Strategy
- Design, develop, and implement service management
- Service management as a strategic asset
- Setting objectives and expectations
- Identify and select prioritization opportunities
4. Service Design
- Design and develop services
- Develop processes
- Design principles and methods
- Convert strategy into services
5. Service Transition
- Develop and improve capabilities
- Improved methods for transitioning new and changed services into operation
- Manage the complexity related to changes
- Prevent undesired results while enabling innovation
6. Service Operation
- Effectively and efficiently deliver support services
- Ensure value to customer and service provider
- Maintain stability while allowing for change
- Organize to improve IT support to customers
7. Continual Service Improvement
- Create and maintain value for customers
- Importance of better design, introduction, and operation of services
- Improving service quality, business continuity, and IT efficiency
- Link improvement efforts to strategy, design, and transition
8. Exam-Taking Tips
- Important techniques to help you pass your exam
9. Exam Review
10. Exam
مخاطبان دوره
مخاطبان این دوره را متقاضیان اخذ مدرک ITIL Foundation و همچنین افرادی تشکیل میدهند که بهغیراز همتراز کردن سرویسها خود با نیازهای بازار، به دنبال اهدافی چون کاهش هزینه ارائه خدمات، بهبود کیفیت سرویسها و برقراری تعادل میان منابع به شیوهای مؤثر در حوزه IT نیز هستند. تمامی متخصصین، مدیران پروژه، مدیران، اعضای پروژه، هماهنگکنندگان، اپراتورهای شبکه، آنالیزورهای فرآیندهای کسبوکار، معماران، مشاوران، مونتاژ کنندگان سیستم، help desk ها، برنامه ریزان، ارائهدهندگان خدمات مدیریتی، توسعهدهندگان اپلیکیشن و کلیه قسمتهای مرتبط با حوزه فناوری و اطلاعات، همگی جزو مخاطبین این دوره بهحساب میآیند.
لطفا تاریخ شروع دوره رو اعلام بفرمایید
سلام دوست عزیز
لطفا فرم خبرم کن رو پر کنین. هر زمان که تقویم دوره اش تعریف شد به شما طالاع رسانی خواهد شد.
شما نیز نظر خود را بنویسید: