مروری بر دوره
سیستم تلفنی الستیکس (Elastix) محبوب ترین سیستم تلفنی کدباز دنیا است که در سال بیش از 1 میلیون بار دانلود می گردد.
با این سیستم تلفنی می توان یک سانترال ویپ حرفه ای با همه امکانات تلفنی، مرکز تماس، ارتباط بین شعب، فکس سرور و ده ها خدمت ارتباطی دیگر را به رایگان پیاده سازی کرد.
الستیکس (Elastix) در حال حاضر در ایران نیز محبوب ترین سیستم تلفنی ویپ مورد استفاده است و بسیاری از شرکت ها و سازمان ها برای قلب ارتباطات خود از این سیستم تلفنی پر قدرت بهره می برند.
در دوره رسمی مهندسی الستیکس که زیر نظر شرکت Palosanto و با تدریس استاد رسمی آن برگزار می گردد، علاوه بر کسب توانایی راه اندازی یک سیستم تلفنی ویپ، با نکات و تجربیات گران بهایی نیز آشنا خواهید شد.
.
سرفصل ها
روز اول
- آشنایی با استریسک (Asterisk)
- آشنایی با الستیکس (Elastix)
- آشنایی با سخت افزار ویپ
- آشنایی با پروتکل های ویپ
- آشنایی با کدک ها Codecs
- نصب حرفهاي الستيكس، تنظيم شبكه و دسترسي به محيط وب
- نصب کارت تلفنی بر روی سرور
- تنظيمات سرور، تعريف كاربر و گروه كاري
- آشنایی با منو ی سیستم و زیر منو های آن
- آموزش منو هاي موجود در برنامه Freepbx (تمامي امكانات مخابراتي سيستم)
- تعريف داخلي
- تعریف صندوق صوتی
- تعریف CallWaiting
- تنظیم داخلی برای رجیستر شدن از روی اینترنت
- تعریف داخلی بر روی IPPhone
- نحوه قرار دادن فايلهاي صوتي در سرور و يا ضبط آنها از طريق گوشي
- آَشنایی با ترانک انواع و نحوه تعریف آن
- معرفی کارت شهری و آموزش نحوه استفاده از آن
- آشنایی با نحوه ارتباط و کار با کارت شهری و همچنین Gateway های شهری
روز دوم
- تعریف ترانک بین 2 الستیکس و ارتباط بین آن دو در سناریو های گوناگون
- تعریف ترانک و ارتباط بین الستیکس و گیت وی
- آشنایی با مسیر تماس ورودی Inbound Route و نحوه تعریف آن
- آشنایی با مسیر تماس خروجی Outbound Route و نحوه تعریف آن
- ارتباط 2 سرور الستیکس با یکدیگر
- ارتباط با شهری از طریق کارت تلفنی
- تعريف Announcement
- تعريف منوي منشي IVR
- تعريف صف و آموزش ويژگيهاي پيشرفته آن
- تعريف گروه پاسخگو RingGroup
- تعریف مرا دنبال کن FollowMe
- تعريف زمان پاسخگويي (چند منوي منشي براي ساعات و روزهاي گوناگون)
روز سوم
- تعریف IVR، منوی منشی دیجیتال
- تعریف صف (Queue) و تنظیمات پیشرفته آن
- تعريف پاركينگ تماس
- تعريف تماس برگشتي Callback
- تعريف دسترسي از بيرون به ويژگيهاي سيستم DISA
- آشنايي با نحوه گزارشگيري
- نحوه ارسال و دريافت فكس
روز چهارم
- آشنایی با ماژول Openfire برای امکان گفتگوی متنی (چت) کاربران
- ماژول امنیت در الستیکس (Security Module)
- آشنایی با ماژول مرکز تماس (CallCenter Module)
- آشنایی با Dialplan نویسی و برنامه نویسی در استریسک
- چند مثال Dialplan و تغییرات در استریسک
روز پنجم
- بررسی مطالب تئوری
- آماده سازی برای آزمون
- آزمون آنلاین (2 ساعت)
به عنوان اولین نفر، نظر خود را بنویسید!