دوره ECE الستیکس | Elastix CERTIFIED ENGINEER

مروری بر دوره

سیستم تلفنی الستیکس (Elastix) محبوب ترین سیستم تلفنی کدباز دنیا است که در سال بیش از 1 میلیون بار دانلود می گردد.

با این سیستم تلفنی می توان یک سانترال ویپ حرفه ای با همه امکانات تلفنی، مرکز تماس، ارتباط بین شعب، فکس سرور و ده ها خدمت ارتباطی دیگر را به رایگان پیاده سازی کرد.

الستیکس (Elastix) در حال حاضر در ایران نیز محبوب ترین سیستم تلفنی ویپ مورد استفاده است و بسیاری از شرکت ها و سازمان ها برای قلب ارتباطات خود از این سیستم تلفنی پر قدرت بهره می برند.

در دوره رسمی مهندسی الستیکس که زیر نظر شرکت Palosanto و با تدریس استاد رسمی آن برگزار می گردد، علاوه بر کسب توانایی راه اندازی یک سیستم تلفنی ویپ، با نکات و تجربیات گران بهایی نیز آشنا خواهید شد.

.

آنچه خواهید آموخت

  • آموزش راه اندازی سیستم تلفنی سانترال ویپ (VoIP) یبا استفاده از نرم افزار الستیکس (Elastix)

سرفصل ها

  روز اول

 

- آشنایی با استریسک (Asterisk)

- آشنایی با الستیکس (Elastix)

- آشنایی با سخت افزار ویپ

- آشنایی با پروتکل های ویپ

- آشنایی با کدک ها Codecs

- نصب حرفه‌اي الستيكس، تنظيم شبكه و دسترسي به محيط وب

- نصب کارت تلفنی بر روی سرور

- تنظيمات سرور، تعريف كاربر و گروه كاري

- آشنایی با منو ی سیستم و زیر منو های آن

- آموزش منو هاي موجود در برنامه Freepbx (تمامي امكانات مخابراتي سيستم)

      - تعريف داخلي

      - تعریف صندوق صوتی

      - تعریف CallWaiting

      - تنظیم داخلی برای رجیستر شدن از روی اینترنت

      - تعریف داخلی بر روی IPPhone

      - نحوه قرار دادن فايل‌هاي صوتي در سرور و يا ضبط آنها از طريق گوشي

      - آَشنایی با ترانک انواع و نحوه تعریف آن

      - معرفی کارت شهری و آموزش نحوه استفاده از آن

      - آشنایی با نحوه ارتباط و کار با کارت شهری و همچنین Gateway های شهری

 

 

روز دوم

      - تعریف ترانک بین 2 الستیکس و ارتباط بین آن دو در سناریو های گوناگون

      - تعریف ترانک و ارتباط بین الستیکس و گیت وی

      - آشنایی با مسیر تماس ورودی Inbound Route  و نحوه تعریف آن

      - آشنایی با مسیر تماس خروجی Outbound Route و نحوه تعریف آن

      - ارتباط 2 سرور الستیکس با یکدیگر

      - ارتباط با شهری از طریق کارت تلفنی

      - تعريف Announcement

      - تعريف منوي منشي IVR

      - تعريف صف و آموزش ويژگي‌هاي پيشرفته‌ آن

      - تعريف گروه پاسخگو RingGroup

      - تعریف مرا دنبال کن FollowMe

      - تعريف زمان پاسخگويي (چند منوي منشي براي ساعات و روز‌هاي گوناگون)

 

 

 

روز سوم

      - تعریف IVR، منوی منشی دیجیتال

      - تعریف صف (Queue) و تنظیمات پیشرفته آن

      - تعريف پاركينگ تماس

      - تعريف تماس برگشتي Callback

      - تعريف دسترسي از بيرون به ويژگي‌هاي سيستم DISA

      - آشنايي با نحوه گزارشگيري

      - نحوه ارسال و دريافت فكس

 

 

 

روز چهارم

      - آشنایی با ماژول Openfire برای امکان گفتگوی متنی (چت) کاربران

      - ماژول امنیت در الستیکس (Security Module)

      - آشنایی با ماژول مرکز تماس (CallCenter Module)

      - آشنایی با Dialplan نویسی و برنامه نویسی در استریسک

      - چند مثال Dialplan و تغییرات در استریسک

 

روز پنجم

      - بررسی مطالب تئوری    

     - آماده سازی برای آزمون

     - آزمون آنلاین (2 ساعت)

مخاطبان دوره

  • متخصصین شبکه
  • متخصصین IT
  • متخصصین سیستم های مخابراتی
  • دانشجویان کامپیوتر

پیش نیازها

دانش و مهارتی که یک دانشجو پیش از ورود  به این دوره نیاز دارد، شامل موارد زیر می شود:

  • آشنایی حداقلی با مفاهیم IT و شبکه

تقویم دوره

در حال حاضر تقویمی برای این دوره تعریف نشده است.

نظرات

به عنوان اولین نفر، نظر خود را بنویسید!

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.