دوره CCNP Collaboration CLACCM سیسکو | Implementing Cisco Advanced Call Control and Mobility Services v1.0

مروری بر دوره

دوره Implementing Cisco Advanced Call Control and Mobility Services (CLACCM) دانش و مهارت مورد نیاز جهت ایجاد زیرساخت‌های یکپارچه ارتباطی مقیاس پذیر، پرتابل و امن با استفاده از ویژگی های راهکار ارتباطی یکپارچه سیسکو - Cisco® Unified Communications Manager(CUCM) را با ارائه ترکیبی از آموزش های عملی و تئوری برای متقاضیان فراهم می نماید.

دانشجویان در این دوره، بسیاری از ویژگی ها و راهکارهای ارتباطی سیسکو شامل Globalized Call Routing،Global Dial Plan Replication، Cisco Unified Mobility، Cisco Extension Mobility، Device Mobility ، Session Initiation Protocol Uniform Resource Identifier (SIP/ URI) call routing ، Call Admission Control ، Cisco Unified Communications Manager Express ، Survivable Remote Site Telephony (SRST) gateway  ، Cisco Unified Board Element Call deployments ، پروتکل های سیگنال دهی(signaling) و رسانه ای(Media) ، Call Coverage و Time-of-Day routing را فرا می گیرند.

همچنین ، آمادگی  لازم برای شرکت در آزمون300-815 Implementing Cisco Advanced Call Control and Mobility Services (CLACCM)  برای مخاطبان فراهم می گردد.

مزایای دوره

کسب  دانش و مهارت مدیریت ابزارهای  Cisco Unified Communications Manager (CM) جهت تسهیل ارتباطات تیم های کاری از طریق Voice over Internet (VoIP) ، Video ، unified messaging و IM در بستری امن و مستقل از مکان کاری

کسب تجربه عملی استفاده از پروتکل های ارتباطی ایمن و سازگار با Cisco Unified Communications Manager (CM)

آمادگی برای شرکت در آزمون 300-815 CLACCM exam

.

آنچه خواهید آموخت

  • آنالیز و عیب یابی پروتکل های رسانه ای SIP ، H.323
  • پیاده سازی Time-of-day routing ، Call park، Call pickup  و meet-me conferences  با استفاده از راهکار Cisco Unified Communications Manager
  • پیاده سازی Call coverage  در Cisco Unified Communications Manager
  • پیکربندی و عیب یابی Cisco Unified Communications Manager Device Mobility
  • پیکربندی و عیب یابی Cisco Unified Communications Manager Extension Mobility
  • پیکربندی و عیب یابی Cisco Unified Communications Manager Unified Mobility
  • پیاده سازی Cisco Unified Communications Manager Express  در آیپی فون های SIP
  • پیاده سازی Globalized call routing  در داخل و بین کلاسترهای Cisco Unified Communications Manager
  • پیاده سازی Media Gateway Control Protocol (MGCP) fallback  و Survivable Remote Site Telephony (SRST)  در Cisco Unified Communications Manager  و گیت وی های Cisco IOS® XE
  • پیاده سازی Call Admission Control  و Automated Alternate Routing (AAR)  در Cisco Unified Communications Manager
  • پیاده سازی URI calling برای تماس های داخل و بین کلاسترها در Cisco Unified Communications Manager  
  • عیب یابی Multisite Cisco Unified Communications Manager deployments
  • پیاده سازی سرویس Intercluster Lookup Service (ILS) بین کلاسترهای  Cisco Unified Communications Manager  و General Data Protection Regulation (GDPR)
  • پیکربندی و عیب یابی Cisco Unified Border Element

سرفصل ها

Outline

  • Analyzing and Troubleshooting Signaling and Media Protocols
  • Implementing Cisco Unified Communications Manager Supplemental Services
  • Implementing Call Coverage in Cisco Unified Communications Manager
  • Configuring and Troubleshooting Cisco Unified Communications Manager Device Mobility
  • Configuring and Troubleshooting Cisco Unified Communications Manager Extension Mobility
  • Configuring and Troubleshooting Cisco Unified CM Unified Mobility
  • Implementing Cisco Unified Communications Manager Express
  • Implementing Globalized Call Routing
  • Implementing Remote Site Survivability
  • Implementing Call Admission Control in Cisco Unified Communications Manager
  • Implementing URI Calling in Cisco Unified Communications Manager
  • Troubleshooting Multisite Cisco Unified Communications Manager Deployments
  • Examining Global Dial Plan Replication
  • Configuring and Troubleshooting Cisco Unified Border Element

Lab outline

  • Analyze SIP, H.323, and Media Protocols
  • Troubleshoot SIP and Media Protocols
  • Implement Cisco Unified Communications Manager Supplemental Services
  • Implement Call Hunting and Call Queueing in Cisco Unified Communications Manager
  • Configure Device Mobility
  • Troubleshoot Cisco Unified Communications Manager Device Mobility
  • Configure Cisco Unified Communications Manager Extension Mobility
  • Troubleshoot Cisco Unified Communications Manager Extension Mobility
  • Configure Cisco Unified Mobility
  • Troubleshoot Cisco Unified Mobility
  • Implement Endpoints in Cisco Unified Communications Manager Express
  • Implement Endpoint Addressing and Call Routing in Cisco Unified Communications Manager Express
  • Implement Calling Privileges in Cisco Unified Communications Manager Express
  • Implement Hunt Groups, Call Park, and Paging in Cisco United Communications Manager Express
  • Implement Globalized Call Routing
  • Implement TEHO, PSTN Backup, and CoS in a Globalized Call-Routing Deployment
  • Implement MGCP Fallback and Survivable Remote Site Telephony
  • Implement Call Admission Control
  • Implement a URI-Based Dial Plan for Multisite Deployments
  • Troubleshoot Globalized Call Routing
  • Troubleshoot Call Admission Control
  • Implement Global Dial Plan Replication
  • Implement Cisco Unified Border Element
  • Troubleshoot Cisco Unified Border Element

مخاطبان دوره

مخاطبان اصلی این دوره ، مهندسان ارتباطات  Collaboration و متخصصان شبکه  با نقش های شغلی زیر می باشند:

  • ادمین های شبکه
  • معماران شبکه
  • طراحان شبکه
  • مهندسان شبکه
  • مدیران شبکه

پیش نیازها

  • دارابودن دانش و مهارت عمومی استفاده از مرورگرهای وب و سیستم های کامپیوتری
  • دارا بودن دانش مقدماتی از تکنولوژی های شبکه
  • آشنایی اولیه با فناوری های انتقال صوت و تصویر
  • توصیف کدک های مختلف و نحوه کارکرد آنها به منظور تبدیل صداهای آنالوگ به سیگنال های دیجیتال
  • دانش کار با محیط خط فرمانی سیستم عامل اختصاصی سیسکو Cisco Internetworking Operation System (Cisco IOS XE)
  • توصیف معماری راهکارهای Collaboration سیسکو
  • توصیف Collaboration و ویژگی های مهم دیوایس های اصلی سیسکو در استقرار راهکارهای Collaboration  سیسکو بصورت  on-premises
  • پیکربندی و تغییر پارامترهای مورد نیاز در Cisco Unified CM  شامل فعال سازی سرویس ها ،
    Enterprise
  • parameters، CM group ها ، تنظیمات زمان و device pool
  • استقرار و عیب یابی آیپی فون ها از طریق پیکربندی دستی Cisco Unified CM
  • پیکربندی و توصیف ویژگی‌های متداول endpoint  ها
  • مقایسه پروتکل های سیگنالینگ آیپی فون ها شامل پروتکل های Session Initiation Protocol (SIP)، H.323، Media Gateway Control Protocol (MGCP) و  Skinny Call Control Protocol (SCCP)
  • تجزیه و تحلیل الگوهای ترافیک و حل مشکلات مربوط به کیفیت صدا، تصویر و داده در شبکه های همگرای IP
  • توصیف کیفیت خدمات(QoS) ومدل های مربوطه
  • توصیف مراحل  Call setup و Teardown دیوایس هایSIP شامل Codec negotiation با استفاده از پروتکل Session Description Protocol (SDP)  و Media channel setup
  • مدیریت حسابهای کاربری CM در  Cisco Unified شامل اکانت های محلی و اکانت های اکتیو دایرکتوری  Lightweight Directory Access Protocol [LDAP]  ).
  • توصیف  dial plan  و Call routing در Cisco Unified Communications Manager
  • پیکربندی کامپوننت های Dial plan  در Single site Cisco Unified CM deployment  شامل گروه های مسیریابی ، گروه های مسیریابی محلی ، لیست های مسیریابی ، الگوهای مسیریابی ، الگوهای انتقال ، تبدیل ها ، SIP Trunk  و الگوهای SIP Route
  • مسیریابی تماس های جهانی(globalized call routing) با استفاده از  کلاستر Cisco Unified Communications Manager
  • پیکربندی طبقه بندی اولویت تماس ها در Cisco Unified Communications Manager
  • جلوگیری از دسترسی هکرها به سیستم های تلفنی و تماس از طریق حساب کاربری کاربران(Toll fraud)
  • پیاده سازی ویژگی های متداول endpoint ها شامل call park  ها، softkey  ها ، خط های مشترک و گروه های pickup
  • شیوه دسترسی به شبکه تلفنی مخابرات Public Switched Telephone Network (PSTN)  از طریق گیت وی های Media Gateway Control Protocol
  • دسترسی به شبکه تلفنی مخابرات PSTN از طریق gateway های سیسکو
  • فعال سازی دسترسی به شبکه تلفنی مخابرات PSTN  با استفاده از راه اندازی SIP dial plan  بر روی گیت وی Cisco Interrupt Service Routine (ISR)
  • پیاده سازی و عیب یابی منابع رسانه ای در Cisco Unified Communications Manager
  • مدیریت دسترسی Cisco Unified CM  به منابع رسانه ای گیت وی های  Cisco Unified CM و Cisco ISR
  • توصیف ابزارهای گزارش گیری و نگهداری Cisco Unified CM  شامل Unified Reports ، Real Time Monitoring Tool (RTMT) ، Distributed Resource Scheduler (DRS) و سوابق مربوط به جزئیات تماس Call Detail Records (CDRs)  .
  • دوره Understanding Cisco Collaboration Foundations (CLFNDU)
  • دوره Implementing and Operating Cisco Collaboration Core Technologies (CLCOR)

تقویم دوره

در حال حاضر تقویمی برای این دوره تعریف نشده است.

نظرات

به عنوان اولین نفر، نظر خود را بنویسید!