مروری بر دوره
دوره Implementing Cisco Advanced Call Control and Mobility Services (CLACCM) دانش و مهارت مورد نیاز جهت ایجاد زیرساختهای یکپارچه ارتباطی مقیاس پذیر، پرتابل و امن با استفاده از ویژگی های راهکار ارتباطی یکپارچه سیسکو - Cisco® Unified Communications Manager(CUCM) را با ارائه ترکیبی از آموزش های عملی و تئوری برای متقاضیان فراهم می نماید.
دانشجویان در این دوره، بسیاری از ویژگی ها و راهکارهای ارتباطی سیسکو شامل Globalized Call Routing،Global Dial Plan Replication، Cisco Unified Mobility، Cisco Extension Mobility، Device Mobility ، Session Initiation Protocol Uniform Resource Identifier (SIP/ URI) call routing ، Call Admission Control ، Cisco Unified Communications Manager Express ، Survivable Remote Site Telephony (SRST) gateway ، Cisco Unified Board Element Call deployments ، پروتکل های سیگنال دهی(signaling) و رسانه ای(Media) ، Call Coverage و Time-of-Day routing را فرا می گیرند.
همچنین ، آمادگی لازم برای شرکت در آزمون300-815 Implementing Cisco Advanced Call Control and Mobility Services (CLACCM) برای مخاطبان فراهم می گردد.
مزایای دوره
کسب دانش و مهارت مدیریت ابزارهای Cisco Unified Communications Manager (CM) جهت تسهیل ارتباطات تیم های کاری از طریق Voice over Internet (VoIP) ، Video ، unified messaging و IM در بستری امن و مستقل از مکان کاری
کسب تجربه عملی استفاده از پروتکل های ارتباطی ایمن و سازگار با Cisco Unified Communications Manager (CM)
آمادگی برای شرکت در آزمون 300-815 CLACCM exam
.
آنچه خواهید آموخت
- آنالیز و عیب یابی پروتکل های رسانه ای SIP ، H.323
- پیاده سازی Time-of-day routing ، Call park، Call pickup و meet-me conferences با استفاده از راهکار Cisco Unified Communications Manager
- پیاده سازی Call coverage در Cisco Unified Communications Manager
- پیکربندی و عیب یابی Cisco Unified Communications Manager Device Mobility
- پیکربندی و عیب یابی Cisco Unified Communications Manager Extension Mobility
- پیکربندی و عیب یابی Cisco Unified Communications Manager Unified Mobility
- پیاده سازی Cisco Unified Communications Manager Express در آیپی فون های SIP
- پیاده سازی Globalized call routing در داخل و بین کلاسترهای Cisco Unified Communications Manager
- پیاده سازی Media Gateway Control Protocol (MGCP) fallback و Survivable Remote Site Telephony (SRST) در Cisco Unified Communications Manager و گیت وی های Cisco IOS® XE
- پیاده سازی Call Admission Control و Automated Alternate Routing (AAR) در Cisco Unified Communications Manager
- پیاده سازی URI calling برای تماس های داخل و بین کلاسترها در Cisco Unified Communications Manager
- عیب یابی Multisite Cisco Unified Communications Manager deployments
- پیاده سازی سرویس Intercluster Lookup Service (ILS) بین کلاسترهای Cisco Unified Communications Manager و General Data Protection Regulation (GDPR)
- پیکربندی و عیب یابی Cisco Unified Border Element
سرفصل ها
Outline
- Analyzing and Troubleshooting Signaling and Media Protocols
- Implementing Cisco Unified Communications Manager Supplemental Services
- Implementing Call Coverage in Cisco Unified Communications Manager
- Configuring and Troubleshooting Cisco Unified Communications Manager Device Mobility
- Configuring and Troubleshooting Cisco Unified Communications Manager Extension Mobility
- Configuring and Troubleshooting Cisco Unified CM Unified Mobility
- Implementing Cisco Unified Communications Manager Express
- Implementing Globalized Call Routing
- Implementing Remote Site Survivability
- Implementing Call Admission Control in Cisco Unified Communications Manager
- Implementing URI Calling in Cisco Unified Communications Manager
- Troubleshooting Multisite Cisco Unified Communications Manager Deployments
- Examining Global Dial Plan Replication
- Configuring and Troubleshooting Cisco Unified Border Element
Lab outline
- Analyze SIP, H.323, and Media Protocols
- Troubleshoot SIP and Media Protocols
- Implement Cisco Unified Communications Manager Supplemental Services
- Implement Call Hunting and Call Queueing in Cisco Unified Communications Manager
- Configure Device Mobility
- Troubleshoot Cisco Unified Communications Manager Device Mobility
- Configure Cisco Unified Communications Manager Extension Mobility
- Troubleshoot Cisco Unified Communications Manager Extension Mobility
- Configure Cisco Unified Mobility
- Troubleshoot Cisco Unified Mobility
- Implement Endpoints in Cisco Unified Communications Manager Express
- Implement Endpoint Addressing and Call Routing in Cisco Unified Communications Manager Express
- Implement Calling Privileges in Cisco Unified Communications Manager Express
- Implement Hunt Groups, Call Park, and Paging in Cisco United Communications Manager Express
- Implement Globalized Call Routing
- Implement TEHO, PSTN Backup, and CoS in a Globalized Call-Routing Deployment
- Implement MGCP Fallback and Survivable Remote Site Telephony
- Implement Call Admission Control
- Implement a URI-Based Dial Plan for Multisite Deployments
- Troubleshoot Globalized Call Routing
- Troubleshoot Call Admission Control
- Implement Global Dial Plan Replication
- Implement Cisco Unified Border Element
- Troubleshoot Cisco Unified Border Element
پیش نیازها
- دارابودن دانش و مهارت عمومی استفاده از مرورگرهای وب و سیستم های کامپیوتری
- دارا بودن دانش مقدماتی از تکنولوژی های شبکه
- آشنایی اولیه با فناوری های انتقال صوت و تصویر
- توصیف کدک های مختلف و نحوه کارکرد آنها به منظور تبدیل صداهای آنالوگ به سیگنال های دیجیتال
- دانش کار با محیط خط فرمانی سیستم عامل اختصاصی سیسکو Cisco Internetworking Operation System (Cisco IOS XE)
- توصیف معماری راهکارهای Collaboration سیسکو
- توصیف Collaboration و ویژگی های مهم دیوایس های اصلی سیسکو در استقرار راهکارهای Collaboration سیسکو بصورت on-premises
- پیکربندی و تغییر پارامترهای مورد نیاز در Cisco Unified CM شامل فعال سازی سرویس ها ،
Enterprise - parameters، CM group ها ، تنظیمات زمان و device pool
- استقرار و عیب یابی آیپی فون ها از طریق پیکربندی دستی Cisco Unified CM
- پیکربندی و توصیف ویژگیهای متداول endpoint ها
- مقایسه پروتکل های سیگنالینگ آیپی فون ها شامل پروتکل های Session Initiation Protocol (SIP)، H.323، Media Gateway Control Protocol (MGCP) و Skinny Call Control Protocol (SCCP)
- تجزیه و تحلیل الگوهای ترافیک و حل مشکلات مربوط به کیفیت صدا، تصویر و داده در شبکه های همگرای IP
- توصیف کیفیت خدمات(QoS) ومدل های مربوطه
- توصیف مراحل Call setup و Teardown دیوایس هایSIP شامل Codec negotiation با استفاده از پروتکل Session Description Protocol (SDP) و Media channel setup
- مدیریت حسابهای کاربری CM در Cisco Unified شامل اکانت های محلی و اکانت های اکتیو دایرکتوری Lightweight Directory Access Protocol [LDAP] ).
- توصیف dial plan و Call routing در Cisco Unified Communications Manager
- پیکربندی کامپوننت های Dial plan در Single site Cisco Unified CM deployment شامل گروه های مسیریابی ، گروه های مسیریابی محلی ، لیست های مسیریابی ، الگوهای مسیریابی ، الگوهای انتقال ، تبدیل ها ، SIP Trunk و الگوهای SIP Route
- مسیریابی تماس های جهانی(globalized call routing) با استفاده از کلاستر Cisco Unified Communications Manager
- پیکربندی طبقه بندی اولویت تماس ها در Cisco Unified Communications Manager
- جلوگیری از دسترسی هکرها به سیستم های تلفنی و تماس از طریق حساب کاربری کاربران(Toll fraud)
- پیاده سازی ویژگی های متداول endpoint ها شامل call park ها، softkey ها ، خط های مشترک و گروه های pickup
- شیوه دسترسی به شبکه تلفنی مخابرات Public Switched Telephone Network (PSTN) از طریق گیت وی های Media Gateway Control Protocol
- دسترسی به شبکه تلفنی مخابرات PSTN از طریق gateway های سیسکو
- فعال سازی دسترسی به شبکه تلفنی مخابرات PSTN با استفاده از راه اندازی SIP dial plan بر روی گیت وی Cisco Interrupt Service Routine (ISR)
- پیاده سازی و عیب یابی منابع رسانه ای در Cisco Unified Communications Manager
- مدیریت دسترسی Cisco Unified CM به منابع رسانه ای گیت وی های Cisco Unified CM و Cisco ISR
- توصیف ابزارهای گزارش گیری و نگهداری Cisco Unified CM شامل Unified Reports ، Real Time Monitoring Tool (RTMT) ، Distributed Resource Scheduler (DRS) و سوابق مربوط به جزئیات تماس Call Detail Records (CDRs) .
- دوره Understanding Cisco Collaboration Foundations (CLFNDU)
- دوره Implementing and Operating Cisco Collaboration Core Technologies (CLCOR)
به عنوان اولین نفر، نظر خود را بنویسید!