دوره CCNP Collaboration CLACCM سیسکو | Implementing Cisco Advanced Call Control and Mobility Services v1.0

مروری بر دوره

دوره Implementing Cisco Advanced Call Control and Mobility Services (CLACCM) دانش و مهارت مورد نیاز جهت ایجاد زیرساخت‌های یکپارچه ارتباطی مقیاس پذیر، پرتابل و امن با استفاده از ویژگی های راهکار ارتباطی یکپارچه سیسکو - Cisco® Unified Communications Manager(CUCM) را با ارائه ترکیبی از آموزش های عملی و تئوری برای متقاضیان فراهم می نماید.

دانشجویان در این دوره، بسیاری از ویژگی ها و راهکارهای ارتباطی سیسکو شامل Globalized Call Routing،Global Dial Plan Replication، Cisco Unified Mobility، Cisco Extension Mobility، Device Mobility ، Session Initiation Protocol Uniform Resource Identifier (SIP/ URI) call routing ، Call Admission Control ، Cisco Unified Communications Manager Express ، Survivable Remote Site Telephony (SRST) gateway  ، Cisco Unified Board Element Call deployments ، پروتکل های سیگنال دهی(signaling) و رسانه ای(Media) ، Call Coverage و Time-of-Day routing را فرا می گیرند.

همچنین ، آمادگی  لازم برای شرکت در آزمون300-815 Implementing Cisco Advanced Call Control and Mobility Services (CLACCM)  برای مخاطبان فراهم می گردد.

مزایای دوره

کسب  دانش و مهارت مدیریت ابزارهای  Cisco Unified Communications Manager (CM) جهت تسهیل ارتباطات تیم های کاری از طریق Voice over Internet (VoIP) ، Video ، unified messaging و IM در بستری امن و مستقل از مکان کاری

کسب تجربه عملی استفاده از پروتکل های ارتباطی ایمن و سازگار با Cisco Unified Communications Manager (CM)

آمادگی برای شرکت در آزمون 300-815 CLACCM exam

.

آنچه خواهید آموخت

  • آنالیز و عیب یابی پروتکل های رسانه ای SIP ، H.323
  • پیاده سازی Time-of-day routing ، Call park، Call pickup  و meet-me conferences  با استفاده از راهکار Cisco Unified Communications Manager
  • پیاده سازی Call coverage  در Cisco Unified Communications Manager
  • پیکربندی و عیب یابی Cisco Unified Communications Manager Device Mobility
  • پیکربندی و عیب یابی Cisco Unified Communications Manager Extension Mobility
  • پیکربندی و عیب یابی Cisco Unified Communications Manager Unified Mobility
  • پیاده سازی Cisco Unified Communications Manager Express  در آیپی فون های SIP
  • پیاده سازی Globalized call routing  در داخل و بین کلاسترهای Cisco Unified Communications Manager
  • پیاده سازی Media Gateway Control Protocol (MGCP) fallback  و Survivable Remote Site Telephony (SRST)  در Cisco Unified Communications Manager  و گیت وی های Cisco IOS® XE
  • پیاده سازی Call Admission Control  و Automated Alternate Routing (AAR)  در Cisco Unified Communications Manager
  • پیاده سازی URI calling برای تماس های داخل و بین کلاسترها در Cisco Unified Communications Manager  
  • عیب یابی Multisite Cisco Unified Communications Manager deployments
  • پیاده سازی سرویس Intercluster Lookup Service (ILS) بین کلاسترهای  Cisco Unified Communications Manager  و General Data Protection Regulation (GDPR)
  • پیکربندی و عیب یابی Cisco Unified Border Element

سرفصل ها

Outline

  • Analyzing and Troubleshooting Signaling and Media Protocols
  • Implementing Cisco Unified Communications Manager Supplemental Services
  • Implementing Call Coverage in Cisco Unified Communications Manager
  • Configuring and Troubleshooting Cisco Unified Communications Manager Device Mobility
  • Configuring and Troubleshooting Cisco Unified Communications Manager Extension Mobility
  • Configuring and Troubleshooting Cisco Unified CM Unified Mobility
  • Implementing Cisco Unified Communications Manager Express
  • Implementing Globalized Call Routing
  • Implementing Remote Site Survivability
  • Implementing Call Admission Control in Cisco Unified Communications Manager
  • Implementing URI Calling in Cisco Unified Communications Manager
  • Troubleshooting Multisite Cisco Unified Communications Manager Deployments
  • Examining Global Dial Plan Replication
  • Configuring and Troubleshooting Cisco Unified Border Element

Lab outline

  • Analyze SIP, H.323, and Media Protocols
  • Troubleshoot SIP and Media Protocols
  • Implement Cisco Unified Communications Manager Supplemental Services
  • Implement Call Hunting and Call Queueing in Cisco Unified Communications Manager
  • Configure Device Mobility
  • Troubleshoot Cisco Unified Communications Manager Device Mobility
  • Configure Cisco Unified Communications Manager Extension Mobility
  • Troubleshoot Cisco Unified Communications Manager Extension Mobility
  • Configure Cisco Unified Mobility
  • Troubleshoot Cisco Unified Mobility
  • Implement Endpoints in Cisco Unified Communications Manager Express
  • Implement Endpoint Addressing and Call Routing in Cisco Unified Communications Manager Express
  • Implement Calling Privileges in Cisco Unified Communications Manager Express
  • Implement Hunt Groups, Call Park, and Paging in Cisco United Communications Manager Express
  • Implement Globalized Call Routing
  • Implement TEHO, PSTN Backup, and CoS in a Globalized Call-Routing Deployment
  • Implement MGCP Fallback and Survivable Remote Site Telephony
  • Implement Call Admission Control
  • Implement a URI-Based Dial Plan for Multisite Deployments
  • Troubleshoot Globalized Call Routing
  • Troubleshoot Call Admission Control
  • Implement Global Dial Plan Replication
  • Implement Cisco Unified Border Element
  • Troubleshoot Cisco Unified Border Element

مخاطبان دوره

مخاطبان اصلی این دوره ، مهندسان ارتباطات  Collaboration و متخصصان شبکه  با نقش های شغلی زیر می باشند:

  • ادمین های شبکه
  • معماران شبکه
  • طراحان شبکه
  • مهندسان شبکه
  • مدیران شبکه

پیش نیازها

  • دارابودن دانش و مهارت عمومی استفاده از مرورگرهای وب و سیستم های کامپیوتری
  • دارا بودن دانش مقدماتی از تکنولوژی های شبکه
  • آشنایی اولیه با فناوری های انتقال صوت و تصویر
  • توصیف کدک های مختلف و نحوه کارکرد آنها به منظور تبدیل صداهای آنالوگ به سیگنال های دیجیتال
  • دانش کار با محیط خط فرمانی سیستم عامل اختصاصی سیسکو Cisco Internetworking Operation System (Cisco IOS XE)
  • توصیف معماری راهکارهای Collaboration سیسکو
  • توصیف Collaboration و ویژگی های مهم دیوایس های اصلی سیسکو در استقرار راهکارهای Collaboration  سیسکو بصورت  on-premises
  • پیکربندی و تغییر پارامترهای مورد نیاز در Cisco Unified CM  شامل فعال سازی سرویس ها ،
    Enterprise
  • parameters، CM group ها ، تنظیمات زمان و device pool
  • استقرار و عیب یابی آیپی فون ها از طریق پیکربندی دستی Cisco Unified CM
  • پیکربندی و توصیف ویژگی‌های متداول endpoint  ها
  • مقایسه پروتکل های سیگنالینگ آیپی فون ها شامل پروتکل های Session Initiation Protocol (SIP)، H.323، Media Gateway Control Protocol (MGCP) و  Skinny Call Control Protocol (SCCP)
  • تجزیه و تحلیل الگوهای ترافیک و حل مشکلات مربوط به کیفیت صدا، تصویر و داده در شبکه های همگرای IP
  • توصیف کیفیت خدمات(QoS) ومدل های مربوطه
  • توصیف مراحل  Call setup و Teardown دیوایس هایSIP شامل Codec negotiation با استفاده از پروتکل Session Description Protocol (SDP)  و Media channel setup
  • مدیریت حسابهای کاربری CM در  Cisco Unified شامل اکانت های محلی و اکانت های اکتیو دایرکتوری  Lightweight Directory Access Protocol [LDAP]  ).
  • توصیف  dial plan  و Call routing در Cisco Unified Communications Manager
  • پیکربندی کامپوننت های Dial plan  در Single site Cisco Unified CM deployment  شامل گروه های مسیریابی ، گروه های مسیریابی محلی ، لیست های مسیریابی ، الگوهای مسیریابی ، الگوهای انتقال ، تبدیل ها ، SIP Trunk  و الگوهای SIP Route
  • مسیریابی تماس های جهانی(globalized call routing) با استفاده از  کلاستر Cisco Unified Communications Manager
  • پیکربندی طبقه بندی اولویت تماس ها در Cisco Unified Communications Manager
  • جلوگیری از دسترسی هکرها به سیستم های تلفنی و تماس از طریق حساب کاربری کاربران(Toll fraud)
  • پیاده سازی ویژگی های متداول endpoint ها شامل call park  ها، softkey  ها ، خط های مشترک و گروه های pickup
  • شیوه دسترسی به شبکه تلفنی مخابرات Public Switched Telephone Network (PSTN)  از طریق گیت وی های Media Gateway Control Protocol
  • دسترسی به شبکه تلفنی مخابرات PSTN از طریق gateway های سیسکو
  • فعال سازی دسترسی به شبکه تلفنی مخابرات PSTN  با استفاده از راه اندازی SIP dial plan  بر روی گیت وی Cisco Interrupt Service Routine (ISR)
  • پیاده سازی و عیب یابی منابع رسانه ای در Cisco Unified Communications Manager
  • مدیریت دسترسی Cisco Unified CM  به منابع رسانه ای گیت وی های  Cisco Unified CM و Cisco ISR
  • توصیف ابزارهای گزارش گیری و نگهداری Cisco Unified CM  شامل Unified Reports ، Real Time Monitoring Tool (RTMT) ، Distributed Resource Scheduler (DRS) و سوابق مربوط به جزئیات تماس Call Detail Records (CDRs)  .
  • دوره Understanding Cisco Collaboration Foundations (CLFNDU)
  • دوره Implementing and Operating Cisco Collaboration Core Technologies (CLCOR)

تقویم دوره

در حال حاضر تقویمی برای این دوره تعریف نشده است.

نظرات

به عنوان اولین نفر، نظر خود را بنویسید!

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.