دوره جدید Collaboration-CLCOR سیسکو | Implementing Cisco Collaboration Core Technologies

مروری بر دوره

دوره پیاده سازی Cisco Technologies Core Technologies (CLCOR) v1.0 ، آمادگی لازم جهت اخذ مدارک CCNP® Collaboration  ، Collaboration CCIE® و مهارت های شغلی مورد نیاز در زمینه عملکرد راهکارهای پیشرفته Cisco collaboration را برای متقاضیان فراهم می نماید.

متقاضیان با شرکت در این دوره، دانش و مهارت های لازم برای اجرا و استقرار فناوری های core سیستم های collaboration شامل زیرساخت  و طراحی ، پروتکل ها ، کدک ها، endpoint ها، گیت وی سیستم عامل (IOS®) XE ، منابع رسانه ای ، کنترل تماس ها ، کیفیت خدمات (QoS) و برنامه های کاربردی collaboration سیسکو را فرا می گیرند.

همچنین ،این دوره، آمادگی  لازم برای شرکت در آزمون Implementing Cisco Collaboration Core Technologies (350-801 CLCOR) ، که بخشی از آزمون های جدید سیسکو برای کسب مدارک CCNP Collaboration ، CCIE Collaboration و Cisco Certified Specialist Core (از ابتدای 24 فوریه 2020 در دسترس خواهند بود) می باشد را فراهم می نماید.

مزایای دوره

یکپارچه سازی و عیب یابی Cisco Unified Communications Manager(CUCM) همراه با پروتکل همگام سازی و تأیید اعتبار کاربران  Lightweight Directory Access Protocol (LDAP)

یادگیری اجرای ویژگی های Cisco Unified Communications Manager

پیکربندی و عیب یابی Collaboration endpoints

.

آنچه خواهید آموخت

  • توصیف معماری راهکارهای Cisco Collaboration
  • مقایسه پروتکل های سیگنالینگ ارتباطی آیپی فون  Session Initiation Protocol (SIP) ، H323 ، Media Gateway Control Protocol (MGCP) و پروتکل Skinny Client Control Protocol (SCCP)
  • یکپارچه سازی و عیب یابی Cisco Unified Communications Manager با پروتکل LDAP در جهت همسان سازی و تأیید اعتبار کاربران
  • راه اندازی سرویس های Cisco Unified Communications Manager
  • توصیف کدک های مختلف و نحوه کارکرد آنها به منظور تبدیل صداهایی آنالوگ به سیگنال های دیجیتال
  • توصیف  برنامه شماره گیری و Call routing در Cisco Unified Communications Manager
  • شیوه دسترسی به شبکه عمومی تلفن (PSTN) با استفاده از MGCP gateways
  • راه اندازی Cisco gateway به منظور دسترسی به شبکه تلفنی PSTN
  • پیکربندی طبقه بندی اولویت تماس ها در Cisco Unified Communications Manager
  • جلوگیری از دسترسی هکرها به سیستم های تلفنی و تماس از طریق حساب کاربری کاربران(Toll fraud)
  • مسیریابی تماس های جهانی(globalized call routing) با استفاده از  کلاستر Cisco Unified Communications Manager
  • پیاده سازی و عیب یابی منابع رسانه ای در Cisco Unified Communications Manager
  • توصیف  Cisco Instant Messaging  و Presence  سیسکو شامل جریان تماس ها و پروتکل ها
  • پیکربندی و توصیف ویژگی‌های متداول endpoint  ها
  • پیکربندی و عیب یابی یکپارچگی Cisco Unity Connection
  • پیکربندی  و عیب یابی مدیریت تماس ها در Cisco Unity Connection
  • توصیف دسترسی از راه دور متحرک (MRA) جهت دسترسی endpoint ها از بیرون شرکت به سرویس های تلفنی
  • تجزیه و تحلیل الگوهای ترافیک و حل مشکلات مربوط به کیفیت صدا، تصویر و داده در شبکه های همگرای IP
  • توصیف کیفیت خدمات(QoS) ومدل های مربوطه
  • شیوه طبقه بندی و نشانه گذاری (classification and marking)
  • پیکربندی های مربوط به طبقه بندی و نشانه گذاری در سوئیچ های Cisco Catalyst® switches

سرفصل ها

Outline

  • Describing the Cisco Collaboration Solutions Architecture
  • Exploring Call Signaling over IP Networks Bullet
  • Integrating Cisco Unified Communications Manager LDAP
  • Implementing Cisco Unified Communications Manager Provisioning Features
  • Exploring Codecs
  • Describing Dial Plans and Endpoint Addressing
  • Implementing MGCP Gateways
  • Implementing Voice Gateways
  • Configuring Calling Privileges in Cisco Unified Communications Manager
  • Implementing Toll Fraud Prevention
  • Implementing Globalized Call Routing
  • Describing Cisco Instant Messaging and Presence
  • Enabling Cisco Jabber®
  • Configuring Cisco Unity Connection Integration
  • Analyzing Quality Issues in Converged Networks
  • Defining QoS and QoS Models
  • Implementing Classification and Marking
  • Configuring Classification and Marking on Cisco Catalyst Switches

Lab Outline

  • Using Certificates
  • Configure IP Network Protocols
  • Configure and Troubleshoot Collaboration Endpoints
  • Troubleshoot Calling Issues
  • Configure and Troubleshoot LDAP Integration in Cisco Unified Communications Manager
  • Deploy an IP Phone Through Auto and Manual Registration
  • Configure Self-Provisioning
  • Configure Batch Provisioning
  • Explore the Cisco VoIP Bandwidth Calculator
  • Configure Regions and Locations
  • Implement Endpoint Addressing and Call Routing
  • Implement PSTN Calling Using MGCP Gateways
  • Configure and Troubleshoot Integrated Services Digital Network (ISDN) Primary Rate Interface (PRI)
  • Examine Cisco IOS Gateway Inbound and Outbound Dial-Peer Functions
  • Implement and Troubleshoot Digit Manipulation on a Cisco IOS Gateway
  • Configure Calling Privileges
  • Implement Toll Fraud Prevention on Cisco Unified Communications Manager (CUCM)
  • Implement Globalized Call Routing
  • Deploy an On-Premise Cisco Jabber Client for Windows
  • Examine the Integration between Unity Connection and CUCM
  • Manage Unity Connection Users
  • Enterprise Application Integration (EAI): Configure QoS

مخاطبان دوره

  • تمامی متقاضیان کسب مدرک CCNP Collaboration
  • ادمین های شبکه
  • مهندسان شبکه
  • مهندسان سیستم ها

پیش نیازها

  • دارا بودن دانش پایه ای در مورد اصول مقدماتی شبکه های رایانه ای  شامل شبکه های LAN ، WAN ، سوئیچینگ و روتینگ
  • آشنایی اولیه با رابط های کاربری دیجیتالی ، شبکه های تلفنی عمومی (PSTN) و انتقال صدا بر بستر آیپی (VoIP)
  • دارا بودن دانش پایه ای  از شبکه های همگرای انتقال صدا و داده و نحوه استقرار Cisco Unified Communications Manager

تقویم دوره

در حال حاضر تقویمی برای این دوره تعریف نشده است.

نظرات

به عنوان اولین نفر، نظر خود را بنویسید!

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.