مروری بر دوره
دوره پیاده سازی Cisco Technologies Core Technologies (CLCOR) v1.0 ، آمادگی لازم جهت اخذ مدارک CCNP® Collaboration ، Collaboration CCIE® و مهارت های شغلی مورد نیاز در زمینه عملکرد راهکارهای پیشرفته Cisco collaboration را برای متقاضیان فراهم می نماید.
متقاضیان با شرکت در این دوره، دانش و مهارت های لازم برای اجرا و استقرار فناوری های core سیستم های collaboration شامل زیرساخت و طراحی ، پروتکل ها ، کدک ها، endpoint ها، گیت وی سیستم عامل (IOS®) XE ، منابع رسانه ای ، کنترل تماس ها ، کیفیت خدمات (QoS) و برنامه های کاربردی collaboration سیسکو را فرا می گیرند.
همچنین ،این دوره، آمادگی لازم برای شرکت در آزمون Implementing Cisco Collaboration Core Technologies (350-801 CLCOR) ، که بخشی از آزمون های جدید سیسکو برای کسب مدارک CCNP Collaboration ، CCIE Collaboration و Cisco Certified Specialist Core (از ابتدای 24 فوریه 2020 در دسترس خواهند بود) می باشد را فراهم می نماید.
مزایای دوره
یکپارچه سازی و عیب یابی Cisco Unified Communications Manager(CUCM) همراه با پروتکل همگام سازی و تأیید اعتبار کاربران Lightweight Directory Access Protocol (LDAP)
یادگیری اجرای ویژگی های Cisco Unified Communications Manager
پیکربندی و عیب یابی Collaboration endpoints
.
آنچه خواهید آموخت
- توصیف معماری راهکارهای Cisco Collaboration
- مقایسه پروتکل های سیگنالینگ ارتباطی آیپی فون Session Initiation Protocol (SIP) ، H323 ، Media Gateway Control Protocol (MGCP) و پروتکل Skinny Client Control Protocol (SCCP)
- یکپارچه سازی و عیب یابی Cisco Unified Communications Manager با پروتکل LDAP در جهت همسان سازی و تأیید اعتبار کاربران
- راه اندازی سرویس های Cisco Unified Communications Manager
- توصیف کدک های مختلف و نحوه کارکرد آنها به منظور تبدیل صداهایی آنالوگ به سیگنال های دیجیتال
- توصیف برنامه شماره گیری و Call routing در Cisco Unified Communications Manager
- شیوه دسترسی به شبکه عمومی تلفن (PSTN) با استفاده از MGCP gateways
- راه اندازی Cisco gateway به منظور دسترسی به شبکه تلفنی PSTN
- پیکربندی طبقه بندی اولویت تماس ها در Cisco Unified Communications Manager
- جلوگیری از دسترسی هکرها به سیستم های تلفنی و تماس از طریق حساب کاربری کاربران(Toll fraud)
- مسیریابی تماس های جهانی(globalized call routing) با استفاده از کلاستر Cisco Unified Communications Manager
- پیاده سازی و عیب یابی منابع رسانه ای در Cisco Unified Communications Manager
- توصیف Cisco Instant Messaging و Presence سیسکو شامل جریان تماس ها و پروتکل ها
- پیکربندی و توصیف ویژگیهای متداول endpoint ها
- پیکربندی و عیب یابی یکپارچگی Cisco Unity Connection
- پیکربندی و عیب یابی مدیریت تماس ها در Cisco Unity Connection
- توصیف دسترسی از راه دور متحرک (MRA) جهت دسترسی endpoint ها از بیرون شرکت به سرویس های تلفنی
- تجزیه و تحلیل الگوهای ترافیک و حل مشکلات مربوط به کیفیت صدا، تصویر و داده در شبکه های همگرای IP
- توصیف کیفیت خدمات(QoS) ومدل های مربوطه
- شیوه طبقه بندی و نشانه گذاری (classification and marking)
- پیکربندی های مربوط به طبقه بندی و نشانه گذاری در سوئیچ های Cisco Catalyst® switches
سرفصل ها
Outline
- Describing the Cisco Collaboration Solutions Architecture
- Exploring Call Signaling over IP Networks Bullet
- Integrating Cisco Unified Communications Manager LDAP
- Implementing Cisco Unified Communications Manager Provisioning Features
- Exploring Codecs
- Describing Dial Plans and Endpoint Addressing
- Implementing MGCP Gateways
- Implementing Voice Gateways
- Configuring Calling Privileges in Cisco Unified Communications Manager
- Implementing Toll Fraud Prevention
- Implementing Globalized Call Routing
- Describing Cisco Instant Messaging and Presence
- Enabling Cisco Jabber®
- Configuring Cisco Unity Connection Integration
- Analyzing Quality Issues in Converged Networks
- Defining QoS and QoS Models
- Implementing Classification and Marking
- Configuring Classification and Marking on Cisco Catalyst Switches
Lab Outline
- Using Certificates
- Configure IP Network Protocols
- Configure and Troubleshoot Collaboration Endpoints
- Troubleshoot Calling Issues
- Configure and Troubleshoot LDAP Integration in Cisco Unified Communications Manager
- Deploy an IP Phone Through Auto and Manual Registration
- Configure Self-Provisioning
- Configure Batch Provisioning
- Explore the Cisco VoIP Bandwidth Calculator
- Configure Regions and Locations
- Implement Endpoint Addressing and Call Routing
- Implement PSTN Calling Using MGCP Gateways
- Configure and Troubleshoot Integrated Services Digital Network (ISDN) Primary Rate Interface (PRI)
- Examine Cisco IOS Gateway Inbound and Outbound Dial-Peer Functions
- Implement and Troubleshoot Digit Manipulation on a Cisco IOS Gateway
- Configure Calling Privileges
- Implement Toll Fraud Prevention on Cisco Unified Communications Manager (CUCM)
- Implement Globalized Call Routing
- Deploy an On-Premise Cisco Jabber Client for Windows
- Examine the Integration between Unity Connection and CUCM
- Manage Unity Connection Users
- Enterprise Application Integration (EAI): Configure QoS
پیش نیازها
- دارا بودن دانش پایه ای در مورد اصول مقدماتی شبکه های رایانه ای شامل شبکه های LAN ، WAN ، سوئیچینگ و روتینگ
- آشنایی اولیه با رابط های کاربری دیجیتالی ، شبکه های تلفنی عمومی (PSTN) و انتقال صدا بر بستر آیپی (VoIP)
- دارا بودن دانش پایه ای از شبکه های همگرای انتقال صدا و داده و نحوه استقرار Cisco Unified Communications Manager
به عنوان اولین نفر، نظر خود را بنویسید!