مروری بر دوره
همانطوری که می دانید شرکت مایکروسافت یکی از قدرتمندترین کمپانی های دنیا در حوزه زیر ساخت و شبکه و نرم افزار می باشد ، و به طور کلی این کمپانی مرتب در حال تولید سیستم هایی برای تولید و طراحی و تست نرم افزار می باشد ازجمله محیط قدرتمند ویژوال استودیو ، که مجموعه ای عظیم برای تولید نرم افزارهای مختلف ازجمله Windows Application ، Web Application ،Mobile Application و... می باشد . یادگیری برنامه نویسی دات نت افراد را برای ورود به دنیای مهندسی دات نت ازجمله زبان قدرتمند C# که یکی از زبان های قدرتمند تحت پوشش مجموعه ویژوال استودیو می باشد، آماده می نماید.
اين دوره يك دوره کاملا علمي/كاربردي بوده كه دانش و مهارت مورد نياز جهت برنامه نويسي در محيط دات نت را براي فراگيران فراهم می نماید. تمركز دوره روي مطالبي از قبيل واسط هاي كاربري، ساختار برنامه، گرامر زبان و جزئيات پياده سازي برنامه ها خواهد بود . همچنین در ادامه تکنیک های شی گرایی در C# و بکار گیری آن همراه با مولفه ای دات نت در حد مناسب و پروژه کاملا عملی آموزش داده می شود . اهمیت ارتباط با بانک اطلاعاتی و مباحث (Data Base) و انواع روش های اتصال Application با بانک اطلاعاتی آموزش داده خواهد شد. و روش Entity Framework Code First به عنوان اتصال با بانک به طور کامل آموزش داده خواهد شد. اين دوره نقطه ورود براي كليه كساني است كه قصد دارند در آینده تولید نرم افزارهای مایکروسافتی در سطح Windows App با زبان C#.Net انجام دهند طراحی شده است.
.
آنچه خواهید آموخت
- برنامه هاي ساده و ويژال را در محيط دات نت ايجاد نمايند.
- فرم ها و كنترل ها را در ايجاد واسط هاي كاربري بكارگيرند.
- متغيرها و آرايه ها را تعريف و استفاده نمايند.
- توابع، و زير برنامه ها را ايجاد و بكارگيرند و با توابع آماده آشنا شوند.
- به كمك جملات شرطي ساختارهاي تصميم گيري و حلقه اي را پياده سازي نمايند.
- فرم ايجاد كرده و با كنترل هاي واسط كاربر آشنا شوند.
- به كمك منوها، نوار وضعيت، و نوار ابزار كيفيت واسط كاربري را ارتقاء دهند.
- تکنیک های شی گرایی
- طراحی کلاس های سفارشی
- استفاده از کلاس های دات نت در پیاده سازی پروژه ها
- تکنیک های Exception Handling
- آشنایی با امکانات شناسایی و کشف خطا در زمان اجرا
- طراحی ساختار اطلاعاتی
- بکارگیری لیست ها جهت پردازش دسته ای
- تولید Visual Programing
- برنامه نویسی دیتا بیس
- آشنایی با تکنیک های Delegation و event oriented
- معرفی گرامر Lambda
- روش های جستجو مبتنی بر LINQ
- آشنایی با طراحی بانک اطلاعاتی مبتنی بر Code First
سرفصل ها
1. Introducing C#
· WHAT IS THE .NET FRAMEWORK?
· WHAT IS C#?
· VISUAL STUDIO 2019
2. Writing a C# Program
· THE VISUAL STUDIO 2019 DEVELOPMENT ENVIRONMENT
· CONSOLE APPLICATIONS
· DESKTOP APPLICATIONS
3. Variables and Expressions
· BASIC C# SYNTAX
· BASIC C# CONSOLE APPLICATION STRUCTURE
· VARIABLES
o Simple Types
o Variable Naming
i. Naming Conventions
· Pascal Case
· Camel Case
o Literal Values
o Variable Declaration and Assignment
4. EXPRESSIONS
o Mathematical Operators
o Assignment Operators
o Operator Precedence
o Namespaces
5. Flow Control
o BOOLEAN LOGIC
i. Boolean Assignment Operators
ii. Bitwise Operators
o BRANCHING
· The Ternary Operator
· The if Statement
o Checking More Conditions Using if Statements
6. The switch Statement
7. LOOPING
· do Loops
· while Loops
· for Loops
· Interrupting Loops
· Infinite Loops
8. More About Variables
· TYPE CONVERSION
o Implicit Conversions
o Explicit Conversions
· Explicit Conversions Using the Convert Commands
· COMPLEX VARIABLE TYPES
o Enumerations
o Structs
o Arrays
o Declaring Arrays
o foreach Loops
o Multidimensional Arrays
o Arrays of Arrays
o STRING MANIPULATION
9. Functions
· DEFINING AND USING FUNCTIONS
o Return Values
§ Parameters
§ Parameter Matching
§ Parameter Arrays
§ Reference and Value Parameters
§ Out Parameters
· VARIABLE SCOPE
· Variable Scope in Other Structures
· Parameters and Return Values versus Global Data
· THE MAIN( ) FUNCTION
· STRUCT FUNCTIONS
· OVERLOADING FUNCTIONS
· Debugging and Error Handling
o DEBUGGING IN VISUAL STUDIO
o Debugging in Nonbreak (Normal) Mode
§ Outputting Debugging Information
§ Tracepoints
§ Diagnostics Output Versus Tracepoints
o Debugging in Break Mode
§ Debugging in Break Mode
§ Monitoring Variable Content
§ Stepping Through Code
§ Immediate and Command Windows
§ The Call Stack Window
o ERROR HANDLING
§ try…catch…finally
§ Listing and Configuring Exceptions
§ Notes on Exception Handling
10. Introduction to Object-Oriented Programming
o WHAT IS OBJECT-ORIENTED PROGRAMMING?
§ What Is an Object?
· Properties and Fields
· Methods
§ The Life Cycle of an Object
· Constructors
· Destructors
11. Basic Desktop Programming
· WPF Controls
· Properties
· Events
· Windows Form
· Common Controls
· Label
· Text Box
· Button
· Check Box
· Radio Button
· List Box
· Combo Box
· Calendar
· Picture Box
· Progress Bar
· Container Controls
· Group Box
· Panel
· Tab Control
· Menus &Tool Bars
· Menu Strip
· Status Strip
· Tool Strip
· Case Study
12. Implement program flow
13. Implement exception handling
14. Create types
15. Consume type
16. Enforce encapsulation
17. Create and implement a class hierarchy
18. Debug an application
19. Manage the object life cycle
20. Perform I/O operations
21. Visual Programming
22. Working With Database
23. Validating User Inputs
24. Create and implement events and callbacks
25. LINQ(Language Integrated Query)
26. Lambda Expression
به عنوان اولین نفر، نظر خود را بنویسید!