مروری بر دوره
ITIL چارچوبی از بهروشهایی برای مدیریت چرخه خدمات فناوری اطلاعات هست. انتشارات و راهنماهای ITIL، فناوری اطلاعات سازمانی را با تاکید روی همسویی خدمات فناوری اطلاعات با نیازهای استراتژیک کسب و کار متحول کرده است.
رویکرد سیستماتیک ITIL به مدیریت خدمات فناوری اطلاعات (ITSM) میتواند در مدیریت ریسک، تقویت روابط با مشتری، ایجاد روشهای مقرون به صرفه و ایجاد یک محیط فناوری اطلاعات پایدار که امکان رشد، مقیاسپذیری و تغییر را فراهم میکند به کسب و کارها کمک کند.
یکی از نقاط برجسته ITIL4، داشتن رویکردی جامع و کلینگر در رابطه با ابعاد منابع انسانی، فرایندها، تکنولوژی و شرکای سازمانی و همچنین یکپارچگی با سایر چارچوبها و استانداردهای مطرح دیگر حوزههای فناوری اطلاعات نظیر DevOps ،Agile ،Lean و Cloud Computing میباشد.
طراحی دوره ITIL Foundation v.4 بهگونهای است که تجارب ارزشمند مدیریت خدمات و سرویسهای فناوری اطلاعات را در خدمت شرکتکنندگان خود قرار دهد. درکنار این موضوع سعی دارد چارچوبهای سرویسهای ایجاد شده در IT را با نیازهای کسبوکار همراستا نماید.
این چارچوب رویکردی نوین جهت راهبری و پشتیبانی مدیریت خدمات منطبق بر نقشه راه تحول دیجیتال سازمان دارد.
در این دوره، شما با رویکردهای مختلف در راستای مدیریت و بهبود مستمر خدمات آشنا خواهید شد. همچنین، یاد خواهید گرفت که چگونه میتوان اهداف سازمان را با فعالیتهای IT همسو کرده و فرایندهای کارآمدی را برای دستیابی به این اهداف طراحی کرد.
.
آنچه خواهید آموخت
- افزایش رضایت بهره برداران و مشتریان از خدمات فناوری اطلاعات
- افزایش سود و عواید سازمان ها به جهت بهبود دسترسی به خدمات فناوری اطلاعات.
- جلوگیری از اتلاف منابع مالی به وسیله جلوگیری از دوباره کاری و اتلاف بهبود مدیریت منابع و به کار گیری آنها
- شناسایی بهترین زمان عرضه محصولات و خدمات جدید به بازار
- درک اینکه چگونه فناوری اطلاعات بر استراتژی تأثیر می گذارد و چگونه متخصصان می توانند از چهار بعد مدیریت خدمات در یک زمینه تجاری گسترده تر استفاده کنند.
- استفاده از اصول راهنما برای تغییر، ساده کردن فعالیت ها و معرفی شیوه های کاری انعطاف پذیر و مشارکتی
- ایجاد روابط قابل اعتماد با ذینفعان و ایجاد ارتباطات موثر و به موقع
- کار با سیستمهای پیچیده و فرآیندهای انعطافپذیر که میتوانند با محیطهای در حال تغییر سازگار شوند
سرفصل ها
قسمت اول:
- آشنایی با مفاهیم مدیریت خدمات
- مدیریت خدمات فناوری اطلاعات (ITSM)
- مدلهای متفاوت پیادهسازی مدیریت خدمات در سازمانها
- مفاهیم اصلی و کلیدی در حوزه مدیریت خدمات
- معرفی انواع مراجع در حوزه مدیریت خدمات
- آشنایی با مدارک تخصصی در حوزه مدیریت خدمات
قسمت دوم:
- آشنایی با ITIL و ساختار آن
- معرفی ساختار و کلیات ITIL
- قسمت سوم:
- ارزش و مفاهیم مرتبط با آن
- مفهوم ارزش و خلق مشترک ارزش
- تعریف سرویس و روابط سرویس
- تعریف Utility و Warranty
قسمت چهارم:
- معرفی ابعاد مدیریت خدمات
- آشنایی با مدل ۴ بعد مدیریت خدمات
قسمت پنجم:
- سیستم جریان ارزش
- معرفی سیستم جریان ارزش
- بررسی مفصل و با جزئیات هر یک از اجزای سیستم جریان ارزش
- تشریح اصول راهنما
- ارائه مثال کاربردی از بهکارگیری اصول راهنما در مدیریت خدمات
- تشریح مبحث حاکمیت IT
- تشریح مبحث بهبود مستمر
قسمت ششم:
- روشها و فرایندهای عمومی
- آشنایی با کلیات و روابط فرایندهای عمومی در ITIL 4
- فرایند بهبود مستمر
- فرایند مدیریت امنیت اطلاعات
- فرایند مدیریت روابط
- فرایند مدیریت تامینکنندگان
قسمت هفتم:
- روشها و فرایندهای سرویس
- آشنایی با کلیات و روابط فرایندهای سرویس در ITIL 4
- مدیریت داراییهای فناوری اطلاعات
- مدیریت تغییرات
- مدیریت پیکربندی سرویس
- مدیریت انتشار
- مدیریت سطح سرویس
- مدیریت رویداد
- مدیریت خرابی
- مدیریت مشکل
- مدیریت ظرفیت
- مدیریت دسترسپذیری
- مدیریت تداوم
- مدیریت درخواستهای سرویس
- میز خدمت
قسمت هشتم:
- روشها و فرایندهای فنی
- آشنایی با کلیات و روابط فرایندهای فنی در ITIL 4
- مدیریت استقرار
- مدیریت نرمافزار و پلتفرم
قسمت نهم:
- ابزارهای پیادهسازی ITIL
- آشنایی با انواع نرمافزارهای پیادهسازی ITIL در سازمان
- بررسی اشتراکات ISMS و ITIL
- تمرینات عملی و سناریو محور
- جمعبندی مباحث و رفع اشکال
تقویم دوره
| وضعیت | کد دوره | نام اساتید | نوع برگزاری | محل | طول دوره | شهریه | روزهای هفته | تاریخ شروع | ساعت کلاس | ||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
...
|
Tra2441 | حضوری/آنلاین (لایو) | ارژنگ دوره های حضوری در محل شعبه اصلی مؤسسه آموزش عالی ارژنگ برگزار میگردند. | 20 ساعت | 59,000,000 ریال | پنج شنبه | پنجشنبه, 1404/09/20 | از 9:0 تا 14:0 | ثبت نام | ||
لطفا تاریخ شروع دوره رو اعلام بفرمایید
سلام دوست عزیز
لطفا فرم خبرم کن رو پر کنین. هر زمان که تقویم دوره اش تعریف شد به شما طالاع رسانی خواهد شد.
شما نیز نظر خود را بنویسید: