دوره ITIL Foundation & Introduction to Expert

مروری بر دوره


در این دوره جذاب  و پویا با چرخه حیات مدیریت سرویس‌های فناوری اطلاعات (IT) آشنا خواهیدشد.

ITIL پنج حوزه اصلی زیر را تحت پوشش قرار می‌دهد:
•  استراتژي سرويس -   Service Strategy
•  طراحي سرويس -   Service Design
•  انتقال سرويس -   Service Transition
•  اجراي سرويس -   Service Operation
•  بهبود مستمر سرويس - Continual Service Improvement
چارچوب موجود به سازمان‌ها این اطمینان خاطر را می‌دهد که سرویس‌های IT ارائه شده توسط آنان با نيازها و فرآيندهاي اصلي کسب‌وکار هم‌راستا بوده و تمامي آن‌ها را به شكل قابل قبولی پوشش می‌دهد.

.

آنچه خواهید آموخت


·  آشنایی با مفاهیم کلیدی و اصلی ITIL

·  دستورالعمل‌های مهم برای بهبود عملیات مربوط به حوزه IT

·  فرآیندها و قابلیت‌های اصلی و مهم

·  راهنمایی‌های کاربردی جهت به کار بستن ITIL در تمامی وضعیت‌های معمول به وجود آمده در حوزه IT

·  چگونگی هم‌تراز سازی با حوزه کسب‌وکار، کنترل هزینه‌ها و بهبود کیفیت ارائه خدمات

·  استراتژی‌های مطرح در زمینه برقراری تعادل میان منابع IT

سرفصل ها

1. Service Management Defined

  • IT services and what they really do
  • How IT services deliver value to customers
  • Value and importance of IT service management

2. ITIL Introduction

  • Good practices
  • Ease ITIL adoption
  • ITIL qualification scheme, bodies, and certifications
  •  practical working of categories services in ITIL

3. Service Strategy

  • Design, develop, and implement service management
  • Service management as a strategic asset
  • Setting objectives and expectations
  • Identify and select prioritization opportunities
  •  how Practical Working with Process Management
  • practical working with 4P in Service Strategy
  • Practical working on Capabilities and Resources

4. Service Design

  • Design and develop services
  • Develop processes
  • Design principles and methods
  • Convert strategy into services
  • Practically estimate all aspect of design for one example service


     

5. Service Transition

  • Develop and improve capabilities
  • Improved methods for transitioning new and changed services into operation
  • Manage the complexity related to changes
  • Prevent undesired results while enabling innovation
  • effect or change management in practical


     

6. Service Operation

  • Effectively and efficiently deliver support services
  • Ensure value to customer and service provider
  • Maintain stability while allowing for change
  • Organize to improve IT support to customers

7. Continual Service Improvement

  • Create and maintain value for customers
  • Importance of better design, introduction, and operation of services
  • Improving service quality, business continuity, and IT efficiency
  • Link improvement efforts to strategy, design, and transition
  •  effect of automation in our service

8. Exam-Taking Tips

  • Important techniques to help you pass your exam

9. Exam Review

10. Exam

مخاطبان دوره

مخاطبان این دوره را متقاضیان اخذ مدرک ITIL Foundation و همچنین افرادی تشکیل می‌دهند که به‌غیراز هم‌تراز کردن سرویس‌ها خود با نیازهای بازار، به دنبال اهدافی چون کاهش هزینه ارائه خدمات، بهبود کیفیت سرویس‌ها و برقراری تعادل میان منابع به شیوه‌ای مؤثر در حوزه IT نیز هستند. تمامی متخصصین، مدیران پروژه، مدیران، اعضای پروژه، هماهنگ‌کنندگان، اپراتورهای شبکه، آنالیزورهای فرآیندهای کسب‌وکار، معماران، مشاوران، مونتاژ کنندگان سیستم، help desk ها، برنامه ریزان، ارائه‌دهندگان خدمات مدیریتی، توسعه‌دهندگان اپلیکیشن و کلیه قسمت‌های مرتبط با حوزه فناوری و اطلاعات، همگی جزو مخاطبین این دوره به‌حساب می‌آیند.

پیش نیازها

  • آشنایی با اصطلاحات و واژگان مربوط به حوزه IT و تجربه کار در محیط‌های IT

تقویم دوره

در حال حاضر تقویمی برای این دوره تعریف نشده است.

نظرات

مهدی آسایان (تایید نشده) در تاریخ 17 آذر 1400 نوشته:

لطفا تاریخ شروع دوره رو اعلام بفرمایید

پشتیبان 2 در تاریخ 20 آذر 1400 نوشته:

سلام دوست عزیز

لطفا فرم خبرم کن رو پر کنین. هر زمان که تقویم دوره اش تعریف شد به شما طالاع رسانی خواهد شد.

شما نیز نظر خود را بنویسید:

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.