دوره ECE الستیکس | Elastix CERTIFIED ENGINEER

آموزش راه اندازی سیستم تلفنی سانترال ویپ (VoIP) یا استفاده از نرم افزار الستیکس (Elastix)

مروری بر دوره

سیستم تلفنی الستیکس (Elastix) محبوب ترین سیستم تلفنی کدباز دنیا است که در سال بیش از 1 میلیون بار دانلود می گردد.

با این سیستم تلفنی می توان یک سانترال ویپ حرفه ای با همه امکانات تلفنی، مرکز تماس، ارتباط بین شعب، فکس سرور و ده ها خدمت ارتباطی دیگر را به رایگان پیاده سازی کرد.

الستیکس (Elastix) در حال حاضر در ایران نیز محبوب ترین سیستم تلفنی ویپ مورد استفاده است و بسیاری از شرکت ها و سازمان ها برای قلب ارتباطات خود از این سیستم تلفنی پر قدرت بهره می برند.

در دوره رسمی مهندسی الستیکس که زیر نظر شرکت Palosanto و با تدریس استاد رسمی آن برگزار می گردد، علاوه بر کسب توانایی راه اندازی یک سیستم تلفنی ویپ، با نکات و تجربیات گران بهایی نیز آشنا خواهید شد.

آنچه خواهید آموخت

  • آموزش راه اندازی سیستم تلفنی سانترال ویپ (VoIP) یبا استفاده از نرم افزار الستیکس (Elastix)

سرفصل ها

  روز اول

 

- آشنایی با استریسک (Asterisk)

- آشنایی با الستیکس (Elastix)

- آشنایی با سخت افزار ویپ

- آشنایی با پروتکل های ویپ

- آشنایی با کدک ها Codecs

- نصب حرفه‌اي الستيكس، تنظيم شبكه و دسترسي به محيط وب

- نصب کارت تلفنی بر روی سرور

- تنظيمات سرور، تعريف كاربر و گروه كاري

- آشنایی با منو ی سیستم و زیر منو های آن

- آموزش منو هاي موجود در برنامه Freepbx (تمامي امكانات مخابراتي سيستم)

      - تعريف داخلي

      - تعریف صندوق صوتی

      - تعریف CallWaiting

      - تنظیم داخلی برای رجیستر شدن از روی اینترنت

      - تعریف داخلی بر روی IPPhone

      - نحوه قرار دادن فايل‌هاي صوتي در سرور و يا ضبط آنها از طريق گوشي

      - آَشنایی با ترانک انواع و نحوه تعریف آن

      - معرفی کارت شهری و آموزش نحوه استفاده از آن

      - آشنایی با نحوه ارتباط و کار با کارت شهری و همچنین Gateway های شهری

 

 

روز دوم

      - تعریف ترانک بین 2 الستیکس و ارتباط بین آن دو در سناریو های گوناگون

      - تعریف ترانک و ارتباط بین الستیکس و گیت وی

      - آشنایی با مسیر تماس ورودی Inbound Route  و نحوه تعریف آن

      - آشنایی با مسیر تماس خروجی Outbound Route و نحوه تعریف آن

      - ارتباط 2 سرور الستیکس با یکدیگر

      - ارتباط با شهری از طریق کارت تلفنی

      - تعريف Announcement

      - تعريف منوي منشي IVR

      - تعريف صف و آموزش ويژگي‌هاي پيشرفته‌ آن

      - تعريف گروه پاسخگو RingGroup

      - تعریف مرا دنبال کن FollowMe

      - تعريف زمان پاسخگويي (چند منوي منشي براي ساعات و روز‌هاي گوناگون)

 

 

 

روز سوم

      - تعریف IVR، منوی منشی دیجیتال

      - تعریف صف (Queue) و تنظیمات پیشرفته آن

      - تعريف پاركينگ تماس

      - تعريف تماس برگشتي Callback

      - تعريف دسترسي از بيرون به ويژگي‌هاي سيستم DISA

      - آشنايي با نحوه گزارشگيري

      - نحوه ارسال و دريافت فكس

 

 

 

روز چهارم

      - آشنایی با ماژول Openfire برای امکان گفتگوی متنی (چت) کاربران

      - ماژول امنیت در الستیکس (Security Module)

      - آشنایی با ماژول مرکز تماس (CallCenter Module)

      - آشنایی با Dialplan نویسی و برنامه نویسی در استریسک

      - چند مثال Dialplan و تغییرات در استریسک

 

روز پنجم

      - بررسی مطالب تئوری    

     - آماده سازی برای آزمون

     - آزمون آنلاین (2 ساعت)

مخاطبان دوره

  • متخصصین شبکه
  • متخصصین IT
  • متخصصین سیستم های مخابراتی
  • دانشجویان کامپیوتر

پیش نیازها

دانش و مهارتی که یک دانشجو پیش از ورود  به این دوره نیاز دارد، شامل موارد زیر می شود:

  • آشنایی حداقلی با مفاهیم IT و شبکه