دوره CICD سیسکو | Implementing Cisco Collaborative Devices

یادگیری چگونگی نگه‌داری و بهره‌برداری از مجموعه راهکارهای یکپارچه ارتباطی Cisco و آماده‌سازی جهت شرکت در آزمون اخذ مدرکCICD (210-060)

مروری بر دوره

در این دوره شما با مقدمات نگهداری و عملیات مربوط به Cisco Unified Communications solution و بخش‌های مرتبط با آن آشنا خواهید شد، این بخش‌ها عبارت‌اند از:

  • Cisco Unified Communications Manager
  • Cisco Unified Communications Manager Express
  • Cisco Unity Connection
  • Cisco Unified Communications Manager IM  و Presence Service

آنچه خواهید آموخت

  • آشنایی با اجزای تشکیل‌دهنده Cisco Unified Communications solution و شناخت call signaling و جریان‌های media stream
  • ارائه یک نمای کلی از امکانات موجود برای ارتباط مابین administrator و end-user ها در Cisco Unified Communications Manager، Cisco Unified Communications Manager Express، Cisco Unity Connection و Cisco Unified Communications Manager IM و Presence Service
  • جریان تماس (Call flows) در Cisco Unified Communications Manager و Cisco Unified Communications Manager Express
  • چگونگی انجام امور مربوط به مدیریت endpoint و end-user ها در Cisco Unified Communications Manager و Cisco Unified Communications Manager Express
  • امکانات تلفنی قابل پشتیبانی در Cisco Unified Communications Manager و Cisco Unified Communications Manager Express
  • اداره و کنترل کاربران در Cisco Unity Connection ، Cisco Unified Communications Manager IM و Presence Service و همچنین فراهم کردن امکان استفاده از امکانات پرکاربرد در هر دو برنامه
  • چگونگی حفظ ونگهداری از  Cisco Unified Communications solution
  • فعال‌سازی، پیکربندی و مدیریت بیشتر برنامه‌های رایج برای کاربران حول Cisco Unified Communications Manager، Cisco Unity Connection، Cisco Unified Communications Manager Instant Messenger و Presence

سرفصل ها

1. Cisco Unified Communications Solutions

  • Understanding the Components of Cisco Unified Communications Solutions
  • Understanding the Characteristics of Cisco Unified Communications Solutions

2. Administrator and End-User Interfaces

  • Understanding Administrator Interfaces
  • Understanding End-User Interfaces

3. Call Flows in Cisco Call Control Platforms

  • Understanding Call Flows and Call Legs
  • Understanding the Configuration Components that Impact Call Flows in Cisco Unified Communications Manager
  • Understanding Configuration Components That Impact Call Flows in Cisco Unified Communications Manager Express

4. Endpoint and End-User Administration

  • Understanding End-User Characteristics and Configuration Requirements
  • Understanding End-User Implementation Options
  • Understanding Endpoint Characteristics and Configuration Requirements
  • Understanding Endpoint Implementation Options

5. End User Telephony and Mobility Features

  • Understanding Telephony Features
  • Enabling Telephony Features
  • Understanding Mobility Features
  • Enabling Mobility Features

6. Cisco Unity Connection and Cisco Unified Communications Manager IM and Presence Service

  • Understanding Cisco Unity Connection
  • Understanding End User and Voice Mailbox Characteristics and Configuration Requirements
  • Understanding End User and Voice Mailbox Implementation Options
  • Understanding Cisco Unified Communications Manager IM and Presence Service
  • Enabling Cisco Unified Communications Manager IM and Presence Service

7. Cisco Unified Communications Solutions Maintenance

  • Providing End-User Support
  • Understanding Cisco Unified Communications Manager Reports
  • Understanding Cisco Unified Communications Manager CDR Analysis and Reporting Tool Reports
  • Monitoring the System with Cisco Unified Real-Time Monitoring Tool
  • Monitoring Voicemail in Cisco Unity Connection
  • Understanding the Disaster Recovery System

مخاطبان دوره

  • مهندسین شبکه‌های ویدئویی
  • مهندسین ارتباطات/ Voice/UC/ Collaboration
  • مهندسین ابزارهای Collaboration
  • مهندسین سیستم‌ها/فروش Collaboration

پیش نیازها