مدرک LPI DevOps Engineer

موسسه LPI با هدف شناخت مدل همکاری DevOps به open source کاران، در حال توسعه مدرک آموزشی جدیدی می باشد

 

موسسه LPI با هدف توسعه یک مدرک جدید برای DevOps، اقدام به راه اندازی فرآیند مشاوره ای (community-based) نموده است. هدف LPI از طراحی این مدرک، بازتاب میزان اهمیت مدل همکاری DevOps و ابزارهای آن در هر دو سیستم administration وsoftware development می باشد.

 متقاضیان می توانند تا با پشت سر گذاشتن یک آزمون مدرک LPI Certified Open Technology DevOps Engineer را دریافت کنند و اولین آزمون این مدرک نیز در پاییز سال 2017 میلادی برگزار خواهد شد.

دانلود نقشه راه مدارک لینوکس

Fabian Thorns مدیر مسئول توسعه مدارک LPI در این باره می گوید:"مفهوم DevOps در اصل به معنای مدل همکاریست که توسط مجموعه ای از ابزارهای مشخص پشتیبانی می شود. ما با بررسی این مجموعه از ابزارها در طی چند سال گذشته، نهایتا به این نتیجه رسیدم که اکنون بهترین زمان برای ارائه مدرکیست که به کمک آن بتوانیم شیوه کسب مهارت در کنترل گرفتن این ابزارها و همچنین پیاده سازی راهکارهای DevOps را به مجموعه افرادی که در حوزه open source فعالیت می کنند بیاموزیم."

G. Matthew Rice مدیر اجرایی LPI در رابطه با این مدرک می افزاید:"از آنجایی که تعداد شرکت هایی که روش ها و راهکاری DevOps را در برنامه کاری خود گنجانده اند در حال افزایش است، در نتیجه برخورداری از دانش و مهارت های لازم برای کار با ابزارهایی که از DevOps پشتیبانی می کنند، امری مهم تلقی می شود و می تواند تاثیر چشمگیری در عملکرد داوطلبین ما داشته باشد. این موضوع همچنین می تواند موجب مرتبط ساختن بسیاری از تاپیک های اصلی LPI برای مخاطبین جدید (مانند توسعه دهندگان) ما نیز بشود. اولین مرحله از این فرآیند در حال حاضر مختص بررسی افرادی است که در این حرفه مشغول به فعالیت هستنئ. هدف این نظرسنجی شناسایی آن دسته از مهارت هایی الزامی می باشد که به همکاری هر چه بیشتر مدیران فناوری اطلاعات و توسعه دهندگان نرم افزار کمک می کند."

این فرآیند که با نام تجزیه و تحلیل شغلی (JTA) نیز شناخته می شود شامل یک نظرسنجی آنلاین می باشد که در آن متخصصان حوزه Open Source از سراسر جهان و همچنین اعضای انجمن توسعه دهندگان آزمون (Exam Development community) حضور دارند.

Mr. Thorns می گوید:"ما از همه فعالین حوزه DevOps و همچنین اعضای انجمن توسعه دهندگان آزمون (Exam Development community) دعوت بعمل می آوریم تا در این تجزیه و تحلیل شغلی شرکت کنند. تک تک نظرات برای ما مهم است و موجب می شود تا ما در تهیه این مدرک آموزشی با به کارگیری همین نظرات به درک صحیح تر و بهتری از مهارت ها مورد نیاز در محیط های کاری دست پیدا کنیم."

منبع:

  http://www.lpi.org/articles/lpi-expands-certifications-recognize-importance-devops-open-source-community

نظرات

به عنوان اولین نفر، نظر خود را بنویسید!

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.